חשד לבגידה שווה בדיקה?

חשד לבגידה שווה בדיקה?

מה? יתכן שפרשת הצוללות תבדק לעומק? כבר לא יתנו לחשוד המרכזי להמשיך להתחמק ולהימלט בלי להינזק? לנוכח הסלחנות התמוהה שהדגימו כל שומרי הסף במדינה במשך תקופה ארוכה, כנראה שעד שהחשוד לא יאזק ויוכנס לתא מותר לחוש קצת ספק.

ציטוט:

האם בקרוב תוקם ועדת חקירה לפרשת הצוללות?

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (ראשון) עם בכירי מערכת הביטחון לשעבר ויו״ר התנועה לאיכות השלטון, ששטחו בפניו את הצורך החיוני להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט.

בפגישה, שארכה כשעתיים, שמע בנט אודות הנושא ממקור ראשון מבכירי מערכת הביטחון לשעבר שהשתתפו בה, ובהם הרמטכ”ל לשעבר דן חלוץ, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, אלוף במיל׳ עמוס גלעד, אלוף במיל׳ עמוס מלכא, אלוף במיל׳ אילן בירן, אלוף במיל׳ גיורא איילנד ואלוף במיל׳ דן הראל.

הבכירים פירטו בפני רה״מ את השתלשלות האירועים החמורים, כל אחד מראות מבטו ותפקידו, והציגו חזית אחידה וחד משמעית על חשיבות הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית עצמאית ובלתי תלויה לחקר פרשת הצוללות וכלי השיט: ״אין שחיתות גדולה מזו, הייתה פה פגיעה מוכחת בביטחון המדינה״.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא, שהוביל את המפגש ואת העתירה לבג״ץ בנושא אמר ביציאה מהפגישה: ״הפגישה התקיימה ברוח מאוד טובה וראש הממשלה אמר שילמד את הנושא לעומק. כל הקצוות נקשרו ואנו מקווים שבתקופה הקרובה תקום הוועדה, וכך יתחיל התיקון״.

ציטוט ממאמר ישן נושן:

טוב שעוברים מהקל אל הכבד, שכן בצורה זו לחשודים הלחוצים ניתן זמן לעכל את חומרת המצב, ולהרהר בעבר המפואר שנגמר.

אחרי שנגלה להפתעתנו שביבי הוא נהנתן שנהנה ממתנות ותשורות יקרות, הדבר הבא שיצוף לנו בפרצוף זה צוללת שיודעת ליצלול אבל לא מסוגלת לעוף. אומנם, היועץ כיבס, ייבש  וגיהץ חלק מההאשמות השוליות, אבל עדיין הוא צריך לחקור לעומק את נושא הצוללות. 

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? כביכול הייתה בגידה בביטחון המדינה בעבור עמלה שמנה ונראה שכבר קצת קשה להתעלם מהחשדות הרבים, שהם לכאורה מבוססים וחמורים, ולא לעשות דבר.

לפיכך, ראש הממשלה הנבון כנראה יאלץ להתלבט קצת ולהחליט אם הוא רוצה להראות עצמו לציבור כגבר אמיץ וישר או גיבור כעכבר.

קישור למאמר בשם- ביעור שחיתויות וחקירות מעמיקות. קישור למאמר נושן בקפה דמרקר, שלמרבה הצער נסגר, בשם- בקרוב נעבור ממתנות לצוללות. קישור למאמר בשם- מי מונע ועדת חקירה? למה?. קישור למאמר בשם- למה יש חשודים ואין חוקרים? קישור למאמר בשם- דרושה ועדת חקירה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

5 thoughts on “חשד לבגידה שווה בדיקה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן