מי מונע ועדת חקירה? למה?

מי מונע ועדת חקירה? למה?

אם כבר בודקים ללא דיחויים או עיכובים מיותרים, תמוהים וממושכים במשך כמה שנים ובעזרת כל מיני תירוצים משעשעים את הכשלים והמחדלים של הסוהרים, הממונות המקושרות ואלה שממנים אחיות של כלואים לתפקידים בכירים, אולי כדאי גם לבחון מי נתן לגרמניה אישור בכתובים למכור כלי נשק מסוכנים לאוייבים אפשריים בעבור רווחים אישיים בלי שבמישרד הביטחון יודעים?

סך הכל, כשאסירים ביטחוניים יוצאים לחופשה קצרה בלי עזרה ואספקה, כזו שרובה מלא חרדה, רעב וצמא, הדבר לא באמת מסכן את שלומה או קיומה של המדינה על אף המהומה, אלא אולי רק חושף הזנחה, שחיתות נוראה וחוסר אחריות משווע,

לעומת זאת, מתן אישור למכירת צוללות ומטוסים מתקדמים בעבור רווחים אישיים בלי שבמישרד הביטחון יודעים עשוי חלילה לסכן את שלומן, שלומם, קיומן וקיומם של אזרחיות ואזרחים, שלא לדבר על הקשישות, הקשישים, הילדות החמודות והילדים החביבים.

כידוע ליודעות וליודעים, פוליטיקאיות ופוליטיקאים לפעמים כל הזמן משמיעות ומשמיעים דברים מרשימים למאזינות ולמאזינים, וזה כנראה נעשה בתקווה שהם ישמעו נכונים, הגיוניים, משכנעים ואמינים.

למרבה הצער ולהבדיל מהבטחות שהשמיעו כזבנים סדרתיים במשך המון שנים, אנו לא משלמים רק עשרים אחוז מיסים, זדים בעזה אינם מחוסלים, גזים לאומיים לא מוזילים את המחירים ומקלים עלינו את החיים, ובאיראן עוד לא נוטרלו סיכונים שרק מחמירים, על אף שנים של פיטפוטים מרהיבים והצגת איורים של ילדים.

יש הבטחות שחשוב לקיים, שכן הן חשובות ולא רק בעונת בחירות.

ציטוט:

לפיד: “תהיה ועדת חקירה ממלכתית לעניין הצוללות.

לאחר שפעילים הפגינו מחוץ לביתו בדרישה להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות, יאיר לפיד אמר כי הועדה תוקם: “אין שאלה בכך, גם אם זה יקח קצת זמן וכרוך במאבק פוליטי”

ציטוט:

גנץ יגיש הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות.

שר הביטחון מסר הערב כי הוועדה תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה • “מצפה שהפעם כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה”

עד כאן ציטוט.

למה ראש הממשלה ושר המשפטים לא חושבים שצריך לעצור עבריינים מסוכנים עד תום ההליכים?

לדעתם זה בסדר שנאשמים גורסים מסמכים ונפגשים עם עדים? מה, רק אסירים רעבים ותשושים שנתפסים כשהם אינם חמושים מהווים סכנה לקיומה של מדינת היהודים? למה לא חוקרים גם את אלה שהם באמת מסוכנים?

לציבור כבר די ברור מי דורש שפרשת הצוללות תחקר ללא השהיות, תירוצים או דחיות. הדבר היחידי שמוזר בסיפור הוא לנסות להבין מדוע יש כאלה שלכאורה תוקעים בגלגלי העגלה מקלות? מה, לא כולם מבינים שפרצות ביטחוניות חמורות עשויות לגרום לנו צרות צרורות?

יש בממשלה כאלה שלא רוצות או רוצים לברר מי לכאורה סיכן את ביטחונה של המדינה בעבור עמלה? הפרהסיה יכולה לקבל איזה הסבר לדבר המשונה הזה בבקשה? סך הכל, מדובר בגורלה, שלומה וביטחונה של האומה כולה.

צריך לשאוף לחיטוי האורווה, גם אם המאמץ יביא קצת מבוכה או חלילה בושה קלה. אסור לוותר על חלומות, וחשוב לקיים הבטחות.

קישור למאמר בסרוגים. קישור למאמר בגלובס. קישור מאמר בשם- איום קיומי ומחדל ביטחוני. קישור למאמר בשם- למה יש חשודים ואין חוקרים? קישור למאמר בשם- דרושה ועדת חקירה

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

דילוג לתוכן