נפש בריאה ושלל כתבי אשמה

נפש בריאה ושלל כתבי אשמה

לפני בדיקה ופסיקה פסיכיאטרית רשמית הנאשם בשלל תיקים פליליים עדיין נחשב לאדם ישר, כזה שלכאורה חושב ופועל בצורה חוקית והגיונית.

בצורה דומה, גם המורשעת הלקויה נחשבת יחסית תקינה. סך הכל, היא מעולם לא נבדקה, וגם סירבה לכזו הצעה כדי להימלט מהרשעה, שזה דבר שגורם הרבה פחות בושה או מבוכה.

ציטוט:

אולמרט דורש בדיקה פסיכיאטרית למשפחת נתניהו.
פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר הגישו את כתב ההגנה עקב תביעת הדיבה שהגישה משפחת נתניהו, והתעקשו כי משפחת נתניהו לוקה במחלת נפש.

עד כאן ציטוט.

במבחן התוצאה, המשפחה הידועה והמופלאה הסתבכה בערכאה, הואשמה והודחה. מצד שני, אולי הדבר כלל לא קשור לבריאות נפשה של החבורה החביבה אלא רק לערכיה ודרכה.

דומה שיש שתי אפשרויות לגבי הסוגיה הסבוכה. מצד אחד, אם חלילה יש מחלה או הפרעה חמורה אפשר לבלות כמה שנים במחלקה סגורה ואולי לקבל שם תרופות שירגיעו את תחושת האיום הקיומי המפחידה.

מצד שני, אם הכל כשורה והדיעה צלולה יהייה ניתן לשבת סגור בתא עם אבטחה בזמן הפנסיה ולחוש שיממון, געגוע ואולי גם קצת חרטה.

קישור למאמר בערוץ 7. קישור מאמר בשם- חידון נחמד לחג.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן