למה צריכים לחקור סודות ידועים?

למה צריכים לחקור סודות ידועים?

סליחה על השאלה, אבל למה בעצם אין חקירה אם יש חשד לעבירה? מה, החוק כבר לא מעניין את האזרחיות והאזרחים במדינה שאולי התרגלו לשחיתות נוראה?

מדוע נראה כאילו שר המשפטים נוהג בסלחנות יתירה כלפי עבריינים סידרתיים עימם ישב שנים? מה, הוא עדיין אוהב את הנאשם בפלילים או סתם סובל מסחיטה באיומים?

מה עוד איננו יודעות ויודעים אודות שומרי ושומרות הסף הדוממות והדוממים? האם כל השיקולים של המעורבים ברורים, גלויים, שקופים ותקינים? האם יתכן שחומרי חקירה מביכים עדיין משמשים עבריינים סדרתיים לסחיטה באיומים ואיננו מודעות או מודעים לדברים?

אם לא יוקמו ועדות חקירה במשרד המשפטים אולי לא נדע מעניינים חשודים שלא מתבררים, והם ישארו סודיים, עלומים וחסויים? למטה אפשר לראות את מה שכבר פורסם ברבים, והדבר מעלה הירהורים קצת נוגים.

הציבור סבור שלמנות אחות של אסיר מורשע לנהל את המערכת כולה, זה דבר ישר, תקין וסביר? אין שום סיבה לחשוש מניגוד עניינים? הסוהרים לא חלילה יעניקו, כמובן מיוזמתם, אולי מתוך כבוד או חשש קל למשרתם, יחס מיוחד לאחיה הפושע של הבוסית של כל הבוסים?

הפרהסיה לא יודעת שלכאורה מישהו עשה קופה יפה על חשבון ביטחונה של המדינה כולה כשכביכול נתן הרשאה לגרמניה למכור צוללות בעבור עמלה בלי שמשרד הביטחון ידע, ושהגילוי המזעזע גרם לנשיא המופתע תדהמה וחלחלה קלה? הרי הפרשה הנוראה כבר התיישנה, עבשה וכמעט יבשה באיזה במגירה, ועדיין דבר לא נעשה.

בעברית קלה, גם בלי חקירה רשמית העבירה הפלילית בדרך כלל כבר ידועה לפרהסיה כולה במשך תקופה די ארוכה עד שלפעמים באה חקירה, בדיקה או הענשה, וזו תופעה קצת משונה, ייחודית ולא לגמרי תקינה.

מי יודע? יתכן שאלת הצדק הקשישה כבר קצת מתקשה בשמיעה, או שהיא סתם מכסה את עיניה מרוב בושה.

קישור לדיון בגלי ישראל בפייסבוק.למה גדעון סער פרש ב 2014. קישור למאמר בשם- מי מונע ועדת חקירה? למה?. קישור למאמר בשם- למה יש חשודים ואין חוקרים? קישור למאמר בשם- דרושה ועדת חקירה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “למה צריכים לחקור סודות ידועים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן