הכנופיה מפעילה איומים וסחיטה?

הכנופיה מפעילה איומים וסחיטה?

מה זה, אין קול ואין עונה? למה קורה כזה דבר משונה? זה לא קצת מבזה? מתן סיוע לנאשם פלילי זה דבר חוקי? היועץ המשפטי הנבון כבר מבין שהוא עלול להיות מזומן לבית דין?

ציטוט:

נאמן למסורת, מנדלבליט הותיר את שאלת 16 מיליון השקלים ללא מענה.

היועמ”ש סגר את תיק המניות ללא תשובה מדוע נתניהו קיבל טובת הנאה מבן דודו, אותה הגדירו “מסורת משפחתית”. נימוקיו של מנדבליט עומדים במבחן הפלילי, אך לא מנקים את רה”מ בהיבט הציבורי. כמו קודמו בתפקיד שסגר את התיק נגד ליברמן, היועמ”ש נמנע מהבעת עמדה.

עד כאן ציטוט שמעורר השתאות וגם חשש קל לשחיתות, נכלוליות ועבריינות.

מי חושב או חושבת שלא לבדוק מדוע משרד הביטחון לא ידע מהעמלה השמנה ששולמה בעבור בגידה זו לכאורה החלטה ראויה, כשרה ותקינה, שתורמת רבות לביטחונה ושלומה של המדינה?

למה עד עתה בעצם עוד לא נעשתה בדיקה? הרי שר הביטחון ומי שיהייה ראש ממשלה כבר דרשו חקירה מעמיקה? מי מונע אותה ומדוע? יש איזה סיבה עלומה או כזו שלפחות תשמע בחלקה הגיונית לפרהסיה התמהה?

מי יודע, אולי איומים וסחיטה מונעים מחלק מחברי הממשלה לבצע נאמנה את תפקידם בעבור המדינה בגלל חשש, פחד ואימה? סך הכל, הכנופיה הכוחנית לא בוחלת באמצעים ואוספת חומרים מזיקים על מתחרים. המחשבה על האפשרות שתוארה מעוררת תחושת קבס לא נעימה, שלא לומר מיחושים ולחצים בצינורות שמעכלים את הסעודה האחרונה. איזה אנשים נכנסים לאחרות ואחרים לתחתונים כדי להפעיל לחצים פסולים מטעמים אנוכיים? זו מצווה מהכתובים?

יכול להיות שיש בהנהלה הרעננה אנשים או נשים שעדיין מצייתים למי שמחזיק כנגדם בחומרים, משמיע להם איומים וסוחט אותם או אותן בלי שאנו יודעים? אם זה המצב, אז מה עושים?

אולי השר הממונה על השוטרים יסכים לבדוק מדוע יש נבחרי ציבור שלא ממש פועלים בנחישות במטרה לצוד פושעים? לא בטוח ששר המשפטים ירצה לפעול נגד חברים ותיקים, במיוחד אם יש להם עליו תיקים שמנים עם חומרים לא נעימים.

אם מפחדים, לא ממש נלחמים. לפיכך, חשוב שאת הבדיקות יעשו אנשים אמיצים שאינם סחיטים או לחיצים מחמת היותם ישרים ונקיים. מי שחושש מפושעים לא יכול להיות ממש יעיל, אז אולי כדאי לתת את המשימה הלאומית החשובה לקצינים שלא מפחדים מזדים או רשעים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- למה צריכים לחקור סודות ידועים? קישור למאמר בשם- מי מונע ועדת חקירה? למה?. קישור למאמר בשם- למה יש חשודים ואין חוקרים? קישור למאמר בשם- דרושה ועדת חקירה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

4 thoughts on “הכנופיה מפעילה איומים וסחיטה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן