יש טענה ואין הוכחה?

יש טענה ואין הוכחה?

להבדיל ממישטרים בהם עיתונאים מורעלים, נורים, נעלמים, הופכים רדיואקטיבים או סתם נמצאים צפים בנהרות יפים, ישראל לא נוהגת לחסל אנשי תקשורת ידועים כדי להראות מה קורה למבקרות ומבקרים. אומנם, לפעמים יורים אצלנו בראשי ממשלה מכהנים, אבל למרבה השמחה הם לא כתבות או עיתונאים.

למעשה, רצח של מתנגדים מעצבנים זה תחביב של רודנים אכזריים וחסרי מעצורים, איזונים ובלמים. בדמוקרטיה רק מותר להסית לשנאת אחרים, להלבין פנים ברבים ולמכור למאזינות ולמאזינים משפטים רהוטים לגבי חלומות לאומניים נוצצים שלא ממש מתממשים, או שהם סתם לא חוקיים ואפשריים.

ציטוט:

שר הביטחון בני גנץ מסר בתגובה לתחקיר הפלסטיני כי “מדינת ישראל מצרה על מותה של שירין אבו עאקלה, צה”ל מבצע תחקיר בנושא בכדי להגיע לחקר האמת. כל טענה שצה”ל פוגע בכוונה בעיתונאים או בבלתי מעורבים היא שקר גס ובוטה. צה”ל פועל מול טרור רצחני, שגבה בשבועות האחרונים את חייהם של 20 בני אדם. רבים מהטרוריסטים יצאו מאזור ג’נין, שהוא האזור בו אירע האירוע המדובר.

אנחנו פועלים תמיד, תוך התמקדות בפגיעה בטרוריסטים והימנעות ככל שניתן מפגיעה בבלתי מעורבים. כך נמשיך לעשות”. “תחקירים והפקת לקחים לא מבצעים במסיבות עיתונאים, אלא בחדרים הסגורים, ותוך העברת מידע.

למרות פניות רבות של הצד הישראלי, הפלסטינים מסרבים לשתף פעולה, מה שמעלה את השאלה האם הם באמת רוצים להגיע לחקר האמת”, המשיך שר הביטחון. “גם כיום אני קורא לרשות הפלסטינית להעביר לידינו את הקליע ואת כלל הממצאים. אנו מוכנים ונכונים לקיים תחקיר בשיתוף גורמים בינלאומיים גם כעת. מי שמאמין לעצמו, לא מפחד.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, אין שיתוף פעולה, אין הסכמה לבדיקה, אין פתיחות ושקיפות גלוייה, אבל כבר יש מסקנה. למרבה הפלא, השכנים מספרים שכמו תמיד, ישראל אשמה. מצד שני, ההוכחה לטענה נשארת סמויה וחסויה, וזה מעורר תמיהה קלה.

כמה חבל שאין מוכנות לבדיקה בינלאומית, עצמאית וחיצונית, שכבר הוצעה וסורבה. יתכן שלא תהייה ברירה אלא להבין שאומנם יש הטלת אשמה אבל אין הסכמה לחשוף את ההוכחה לטענה. האם זו התנהלות אמינה, גלויה ופתוחה? אם יש מימצא משכנע, למה מחביאים אותו בכספת סגורה?

הרי אפשר בקלות לעשות בדיקה בליסטית שכן הצבא אסף את כל כלי הנשק שהיו בזירה. מי לא מוכן לבצע את החקירה? מעניין למה.

קישור למאמר בוואלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן