כי מציון תצא תוכנה ודבר אשם מירושלים

כי מציון תצא תוכנה ודבר אשם מירושלים

עם עבדים מזה רעב, מוכה, חשוף, נרדף ונואש הפך עם השנים והאסונות הלאומיים לגוליית חמוש, מצוייד, מאומן, עירני, תוקפני וחסר חשש. כנראה שככה זה. מי שכל הזמן מכים בו קשות בסוף לומד לשרוד ולהרביץ לאחרים.

חבל שהעולם לא חושב שהיהודים הם יצירתיים, אמיצים, מקוריים, נועזים, מוסריים, נבונים, דמוקרטים ושוחרי הסדרים, שכן היינו יכולים להיות אור לגויים, כמתואר בחזון המייסדים.

במציאות, העולם רואה שאנו מייצרים אמצעים צבאיים וטכנולוגים מדהימים ויעילים שאין לאחרים, ואפילו יש תחומים שלמים בהם אנו נאלצים להיות הכי טובים כדי למנוע איומים קיומיים וסיכונים לאומיים. כאשר נחשף שאנו מוכרים ידע ואמצעים.למשטרים אפלים שאינם דמוקרטים בעבור המון מזומנים הדבר יוצר בושות וקשיים בינלאומיים.

מי אישר למכור תוכנת ריגול ישראלית לגורמים שאינם נחמדים? האם זה קרה בזמן המשמרת של הנאשם בשלל תיקים, זה שגם חשוד בבגידה במדינה, לכאורה בעבור מזומנים בלי שבמישרד הביטחון יודעים, או סתם, מרצונו הנדיב לסייע למשטרים נכלוליים?

ציטוט:

“מעשים מזעזעים”. סערת תוכנת הריגול הישראלית
תחקיר מקיף חשף שמשטרים אוטוריטריים משתמשים בתוכנת “פגסוס” – של חברת NSO הישראלית – למעקב אחרי עיתונאים, פוליטיקאים ומתנגדי משטר. הפרשה עוררה היום הדים ברחבי העולם: באו”ם ובאיחוד האירופי טוענים לפגיעה בזכויות אדם, בהונגריה וצרפת דורשים לחקור את האחראים לריגול. תגובת NSO על התחקיר: דיווח שקרי, קמפיין מאורגן ומתוזמר היטב.

שורת כלי תקשורת בעולם פרסמו במשותף תחקיר המבוסס על הדלפת ענק, ובו נחשפו לכאורה ממדי השימוש שעושות ממשלות בתוכנת “פגסוס” של חברת NSO, היושבת בהרצליה. התחקיר נשען על רשימה מודלפת של מספרי טלפון של 50 אלף בני אדם מ-45 מדינות – שנמנו לכאורה עם המספרים שאחריהם ביקשו ממשלות וארגונים ברחבי העולם לעקוב באמצעות התוכנה. הרשימה כוללת בין השאר מספרים של עיתונאים, פוליטיקאים בכירים ואנשי עסקים – ועולה ממנה חשש כבד ש”פגסוס” משמשת רודנים ושליטים אוטוריטריים לדיכוי מתנגדי משטר ואף לרציחתם.

ציטוט:

בעקבות התחקיר: אמזון מנתקת את NSO.

ציטוט:

השרה שקד התייעצה עם מזכיר הממשלה על קשריה עם נשיאת NSO: “אנחנו רק חברות”

עד כאו ציטוט ממה שנראה כטעות שנעשתה מרישעות, חוסר אחריות או סתם מחמדנות, והדבר אולי יחייב הקמת ועדה שתבדוק ביסודיות מי בזמנו היה אחראי המשמרת שנושא באחריות.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר ב N12. קישור למאמר בידיעות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

6 thoughts on “כי מציון תצא תוכנה ודבר אשם מירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן