למה העבריינים חסינים?

למה העבריינים חסינים?

על פי החוק אסור לשרים להיות נאשמים בפלילים בזמן שהם אמורים לשרת את התושבות והתושבים לאחר מתן שבועת האמונים. למעשה, רק לראש הממשלה מותר להיות עבריין סדרתי שנמצא בהליך משפטי, שהרי זה ראוי, ממלכתי, אחראי ולגמרי תקני.

מה לגבי חברות וחברי הכנסת הזוטרות והזוטרים? האם מותר גם להם להיות עבריינים חשודים ונאשמים בשלל תיקים חמורים ובאותה עת לנהל לאחרות ואחרים את החיים?

למה בעצם מרשים לנאשמים לשמש בתפקידים ציבוריים? לא עדיף קודם לוודא שהם לא פושעים אנוכיים, מסוכנים ועבייניים? למה לא משהים אותם עד תום ההליכים? במידה והם ימצאו טהורים, תמימים, חפים וצחים תמיד ניתן להזמין אותם לשוב לעבודה ולקיים את שבועת האמונים.

ציטוט:

הסדרים להשעיית חבר פרלמנט שהוגש נגדו כתב אישום.

מסמך זה נכתב לבקשת ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת לקראת דיון בהצעת חוק-יסוד: הכנסת (תיקון – השעיה של חבר הכנסת שהוגש נגדו כתב אישום) (להלן: הצעת החוק). בהצעת החוק מוצע להעניק לוועדת הכנסת סמכות להשעות חבר כנסת שהוגש נגדו כתב אישום עד למתן פסק-דין בעניינו או עד סיום ההליך באופן אחר.

עד כאן ציטוט.

לנוכח המצב ששורר כאן עכשיו, לא נראה שהכנסת החליטה שהמשך כהונת נאשם פלילי בשירות הציבורי הוא דבר בעייתי.

מה אפשר לומר? אולי צריך להעלות הצעת חוק שתמנע מפושעים למצוא מקלט פוליטי בשירות הציבורי ולחוש חסינים?

יתכן שהחלטה אמיצה על נבצרות יכולה להיות הפיתרון לנכלוליות, עבריינות ושחיתות, רק צריך להרים כמה אצבעות ולגלות אחריות.לממלכתיות.

קישור לאתר הכנסת.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן