לפעמים עוצמה זו סכנה

לפעמים עוצמה זו סכנה

עתיד הדמוקרטיה הציונית תלוי בקבוצה גזענית, סרבנית וקיצונית.

סך הכל, בזכות המורדים בחזון המייסדים יש אפשרות לבטל את עצמאות בית המשפט, לשנות חוקים מעצבנים, להעלים את כיתבי האשמה, לרמוס את הדמוקרטיה, ולמנות את הממשלה והפושע שבראשה לשליטי ממלכה, ללא הגבלה.

ציטוט:

רבני הציונות הדתית נפגשו עם יו”ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ ועודכנו על פרטי המגעים הקואליציוניים להקמת הממשלה. הרבנים קראו לסמוטריץ’ “לעמוד באופן חד משמעי ובלתי מתפשר על הדרישה לתפקיד שר הביטחון”. בנוסף, הרבנים ביקשו להמשיך בדרישה לקבלת תיקי החינוך והדתות. “הרבנים פנו בקריאה אישית לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו להכיר בכוחה, בערכה ובשותפותה של הציונות הדתית.

בניסיון לפתור את המחלוקת בתיקים ביניהם, תיקי האוצר והדתות, נפגשו סמוטריץ’ ודרעי אתמול בביתו של האחרון בירושלים. בפגישה חזר יו”ר ש”ס על כוונתו לכהן כשר האוצר בממשלה הבאה, ובתגובה יו”ר הציונות הדתית אמר כי ידרוש את תיק הביטחון. הפגישה בין הצדדים הסתיימה ללא התקדמות בנוגע לשני התיקים.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? לעמוד על עקרונות מוצקים ולחוש גדול, נחוש ורב עוצמה זה נפלא. נראה כאילו הגזען הלאומן רואה עצמו כבר כוכבא, יעל שנטרלה את סיסרא או יהושוע שניקה את הארץ מכל יושביה
במציאות, מינויו של שר ביטחון שהיה עבריין עצור ואזוק זו טעות קשה שתגרום נזק לציון.

יתכן שטוב שהעם יראה מה התוצאות של שגיאות. מי יודע? אם לא תבוטל הדמוקרטיה ונשרוד את המהומה שבאה, יתכן שכבר תהייה התפקחות בפעם הבאה שיהיו בחירות.

סביר שהנאשם הפלילי ידאג לוודא שהוא לא הופך לאסיר פלילי, ורק במקום השני מעניין אותו המצב הלאומי וצונאמי בינלאומי עם מחיר כלכלי. לפיכך, אם הגען הלאומן ימשיך להיות עקשן סביר ששוב נצפה בכניעתו של העבריין.

אחרי כל הדיונים, כיפופי הידיים והאיומים, חברי הכנופיה כנראה יבינו שאין ברירה והם חייבים להגיע להסכמים, אחרת חס וחלילה ראש החבורה שמסובך עד צוואר בהליכים משפטיים יורשע וישב מאחורי סורגים.

המחיר שנשלם אחרי שהפושע יכריז עצמו צח, חף, זך ולא אשם יהייה מהמם. סביר שיהיו בעיות קשות עם כל השכנים, וגם נסבול מחרמות, גינויים מסיבוכים בינלאומיים ומשפטיים. כשזה יקרה, מה יעשו העבריינים? יאשימו את הציונים? יחפשו תירוצים?

ההיסטוריה מראה ששנאת אחים ומורדים קיצוניים לא מובילים לדברים טובים. יתכן שהציבור צריך לצאת ולנפנף בכמה דגלים כדי להזהיר ולהסביר שעדיף להמנע מחורבנות לאומיים. חוץ מזה, בהחלט אפשר להתפלל לישועה מהשוכן במרומים, שהרי הרב חסדו גם מקבל פניות בהולות מחילונים מודאגים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- שיקולים מסוכנים ואישומים פליליים. קישור למאמר בשם- המזימה להקמת ממלכת הלכה נחשפה. קישור למאמר בשם- המזימה לביטול הדמוקרטיה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “לפעמים עוצמה זו סכנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן