מדינה דמוקרטית מחפשת הסדרה איזורית

מדינה דמוקרטית מחפשת הסדרה איזורית

יתכן שנפתליאון יחוש קצת תימהון, אבל הדמוקרטיה והציונות כנראה יתנו את הטון בשילטון, ולא רק הלאומן הסרבן מימין, שנעתר לתחינה אחרי לבטים וייסורים והואיל בטובו להיות הראשון לציון.

ציטוט:

בלהט מטרת-העל, הסכימו מפלגות השמאל כמעט לכל דרישה, כולל זו של שקד ובנט שהשמאל לא יחזיק בכלל בתיקים אידאולוגיים – שכן אחרת לא יסכים בנט להואיל בטובו ולהנהיג אותם. גם המחלוקת האחרונה על הוועדה למינוי שופטים הסתיימה לשביעות רצונה של ימינה. לא הייתה להם שום סיבה לחשוב שהדינמיקה הזו לא תימשך לנצח או, ליתר דיוק, כל עוד נתניהו באופוזיציה והם בממשלה.

אלא שהפעם היה זה השמאל ששיחק את המשחק. מפלגות המרכז והשמאל השיגו את מטרתן להזיז את נתניהו, וכעת נפתח להן התיאבון, ולא, לא לעוד צפרדעים. יש להן בייס שמצפה מהן להילחם עבורו ויש להן עוד עיקרון או שניים חוץ מהזזת נתניהו, ועכשיו הם נותנים להם דרור ביתר שאת.

אומנם מדובר בחלק קטן מהקואליציה, אבל בממשלת 61 כל אחד משמעותי. במרחב שבין ישראל ביתנו, תקווה חדשה, יש עתיד, העבודה וכחול לבן יש הסכמות רחבות כמעט על כל סוגיה, אבל השילוב בין חברי הכנסת האידאולוגיים של מרצ או רע”ם ואלה של ימינה מאתגר גם מוחות פוליטיים כמו אלקין.

מפלגות השמאל מעוניינות מאוד בהצלחת המיזם. הן ממש לא מתגעגעות לאופוזיציה, אבל ההבנה שגם לימין כבר אין הרבה לאן לחזור מתחילה לחלחל – ואיתה השאיפה להישגים.

גורם במרצ ניסה להסביר זאת כך: “אנחנו מוכנים לבוא כברת דרך כלפי הממשלה, אבל אם היא תיישם את אותה המדיניות בדיוק כמו נתניהו, אין בה שום טעם. הרי בנט לא היה מצפה שנתמוך בחוק הלאום, נכון? אז גם חוק האזרחות שאוסר איחוד משפחות הוא בעינינו חוק גזעני ומפלה. רוצים להעביר אותו? בוא נדבר”. כבר עכשיו ברור שאם בנט ושקד ירצו להעביר את הארכת החוק בתמיכת הקואליציה, הם יצטרכו לזוז לפחות עשר מעלות שמאלה.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, ראש הממשלה כנראה קצת יתקשה לספח את הגדה, לפתוח במלחמה כדי לכבוש את רמאללה או ליצור ריב מיותר עם אמריקה, שכן יש די הרבה בוגדים שמאלנים, ציוניים ודמוקרטים לצידו בהנהלה, וקבוצתו הלאומנית הקיצונית בעצם די קטנה.

כמובן שאפשר לפרק את הממשלה שרק הוקמה ולא לתת לדמוקרטים המסוכנים לנסות להגשים את חזון המייסדים. הבוחרות הלאומניות בטח תעלוזנה מהמחשבה שללא רדיפת שלום והסדרים נמשיך להקריב בנים, והבוחרים הפרועים מהגבעות, אלה שפורעים בשכנים מטעמים גזעניים שסותרים את תורת היהודים, כנראה יחושו מאושרים.

נפתליאון בטח יזכה להצלחה כבירה בסיבוב הבא, במיוחד לאחר שבגד במצביעיו בצורה אנוכית ובוטה למען שררה, לשכה, מעמד ותהילה.

מצד שני, אולי הממשלה הרעננה תפעל בתבונה כדי לקדם את המדינה ולהשיבה לחזונה. מי יודע? כנראה שרק בעתיד נדע.

קישור למאמר ב N12. קישור למקור האיור

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן