שירות לאומי הוא פיתרון הגיוני

שירות לאומי הוא פיתרון הגיוני

שירות לאומי הוא פיתרון מאוד הגיוני.

בעבר כבר הועלתה הצעת פשרה- לא ממש כדאי לתת לאזרחים ישראליים שאינם ציוניים רובים מטעמים ביטחוניים. לעומת זאת, כדאי למצוא דרך הגיונית לתת לציבורים שלמים הזדמנות לקחת חלק בבניין המדינה הישראלית. למעשה, הדבר עשוי מאוד לעזור מבחינה חברתית.

שישרתו נא אלה שלא רוצים מסיבות שונות, משונות או מוצדקות לעלות על מדים במוסדות בריאותיים, בגני ילדים, בעזרה למורות ומורים, בבניית ביניינים, בשדות מניבים, במטעים ובכרמים למשך שלוש שנים.

בהחלט אפשר לסייע לקהילה ולמדינה בשירותים אזרחיים חיוניים וחשובים גם בלי להיות לוחמנים קרביים, אבל העיקר זה לתרום בצורה שווה ולחוש שווים.

שירות לאומי למי שאינו ציוני הוא פתרון די הגיוני. הדבר היחידי שצריך למנוע זה מתן נשק קטלני למי שהוא מרדני, סרבני או תוקפני.

להיות דמוקרטי ושוויוני זה מוסרי ואנושי, אבל למרבה הצער אין ברירה אלא גם לשקול את בטיחותה ושלומה של מולדתי.

סך הכל, מדוע שנאמן חיילים שאינם ציוניים וניתן להם רובים, אם בבוא יום פקודה הם אולי יעדיפו להישמע לאיזה צו אלוקי, רבי לוחמני, או מנהיג לאומני, דתי ומרדני, וחלילה לא למפקדם הצבאי?

שירות לאומי יביא תועלת רבה במישור החברתי והאזרחי, והמשרתים יחושו שאינם מופלים או נחותים מהצעירות והצעירים שדווקא כן עולים על מדים בסיום הלימודים.

תיאורטית, בדמוקרטיה ובפני השוכן במרומים כולנו שווים. אולי הגיע הזמן שהרעיונות הטובים והנכונים יבואו לידי ביטויי במעשים. בלי זה כנראה שישארו בארץ מיעוטים לא ציוניים שמנועים לקחת חלק באירועים לאומיים, וכנראה חשים מופלים, מקופחים, מבוזים ומופרדים.

כאמור, בפני השכינה כולנו שוות ושווים, ולכן אולי הגיע הזמן לוודא שזה גם המצב בדמוקרטיה שהוקמה בארץ הנביאים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן