מי מסוגל להתמודד עם קק”ל?

לידי מערכת עיתון ברשת הגיעו דיווחים מטרידים אודות שחיתות נוראה, חמדנית, אנוכית ומזיקה, שלכאורה קיימת בחברה שבהתמדה לקחה את כספו של העם היהודי בהבטחה לקנות לו מדינה שדי מזמן כבר נגאלה והוקמה.

המערכת המודאגת פנתה בשבוע שעבר לקרן הקיימת וביקשה בנימוס לקבל את תגובת ההנהלה לפרשה האחרונה, שהיא במיוחד מטרידה.

כביכול, קק”ל הבטיחה למוזיאון שואה עזרה, אבל אז שינתה את דעתה, לכאורה גזלה את הרעיון והשתתפה בפיתוח מיזם הנצחה לאומי בעצמה, למען רווחתה שלה.

למרבה הצער, החברה שבמשך שנים רבות לקחה את כספי האומה כדי לייבש בעבורה ביצה ולגאול מהתורכים קצת אדמה טרם השיבה לפניית המערכת או חלילה טרחה והגיבה.

מחוסר ברירה הסיפור הנורא, שהגיע עם יותר מבדל ראייה שהיא לכאורה אמינה וקבילה, פורסם לפרהסיה, אבל גם זה לא עזר, ועדיין לא הגיעה מקק”ל הביישנית והצנועה שום תשובה.

מדוע הקרן הקיימת לא נחפזת לתבוע את המערכת? האם יכול להיות שהחברה שאוחזת בכספי האומה כאילו שהם שלה חשה קצת חרדה מחשיפה מביכה? האם ידוע להנהלה שיש בנמצא הוכחות בכתובים לסיפור המזעזע?

אם החשדות החמורים והמקוממים מפורסמים ברבים והאחראיים לבעייה לא מגיבים או קופצים בטענה שלכאורה הופצו עליהם שקרים, האם זה בגלל שהם ביישניים, נבוכים או סתם סלחניים?

מי שטוען טענה בפני הפרהסיה חייב להיות מסוגל להוכיח אותה, אחרת הוא עשוי להיות בבעייה. אולי המשפטנים היקרניים של קק”ל מבינים שקצת קשה להגיש תביעת דיבה אם הטענה שמועלה היא נכונה וניתן להוכיח אותה?

המערכת תשמח לפרסם תגובה מהחברה הפרטית שאוחזת בכספי האומה להנאתה שלה, ואם בעזרת השם תגיע תלונה, גם נודיע לפרהסיה שסוף סוף באה תביעת דיבה שתאפשר לנו להציג את הראיות אל מול הציבור בערכאה.

על פניו, זה לא ממש יפה לגזול רעיון לאתר הנצחה לאומי ממוזיאון שואה במקום לסייע, כמו שהובטח בכתב ובעל פה יותר מפעם יחידה.

מצד שני, ההתנהלות הפסולה בעצם מאוד עוזרת להפנות את תשומת הלב הציבורית לבעייה הרבה יותר גדולה, שכן לכאורה מדובר בחבורה חמדנית שאוחזת בכספי האומה כולה ועושה בו כבשלה, ולכן כנראה שהגיע זמנה לעבור מהפכה קלה ולהפוך ליותר שקופה.

חלילה, העובדות והעובדים המסורים בקרן הקיימת לא אשמים במעללי המנהלים החמדניים והעברייניים, אלה שמידי פעם מוזמנים להופיע בפני שופטות או שופטים לפני שהם מתחמקים או נחלצים.

כמו המצב אצל הבדלנים הסחטניים בשחורים, אלה שמתחזים ליהודים כשרים, אינם ציוניים וראשיהם המושחתים נאשמים בפלילים, העדר הצייתן אינו אחראי לפשעי הרועים הנכלוליים.

מערכת עיתון ברשת תמשיך לעדכן את הקוראות הנדהמות והקוראים המזועזעים לגבי הפרקים הבאים.
זה די קשה להאמין שסמל לאומי והיסטורי הפך למדמנת שחיתות דלוחה, אבל דבר מאוד דומה בעצם גם קרה אך לאחרונה בהנהלת המדינה, זו שהודחה ומצפה לגזר דינה.

סביר שהמאבק הציבורי יקח יום יומיים או כמה שנים, אבל אם לא מוותרים אפילו אפשר להקים מדינה בין הביצות למדבר בעבור היהודים הנרדפים.

המערכת מקווה שבקק”ל לא צומחים עשבים שוטים, ושייבוש הביצה בהנהלה לא יגרום לנזקים אלא רק לתיקון קילקולים לתועלת כלל התושבות והתושבים.

קישור לתוכנית יש עתיד להלאים את קק”ל. קישור למאמר בשם- חזון הציונות הוא שחיתות? קישור למאמר בשם- הקרן השייכת לישראל.

קישור למאמר בשם- קק”ל לכאורה שדדה מוזיאון שואה. קישור למאמר על קק”ל מהתנועה לאיכות השילטון בפייסבוק. קישור להסבר הומוריסטי אודות פעילות קק”ל. 

קישור למאמר בשם- החזקת נכסי הנספים בשואה והסוד הכמוס מאחורי המיליארדים העודפים של קק”ל. קישור למאמר בשם-הקרן לכאורה מבטיחה אך לא מקיימת.

קישור למאמר בשם- הסוכנות תקבל מקק”ל מאות מיליוני שקלים עבור קרקע בי-ם. קישור למאמר בשם- כך נתפרה עסקת הענק של קק”ל בבנייני האומה — בחסות אחיו של אריה דרעי. קישור למאמר בשם- למה קק”ל צריכה להיעלם מהחיים שלנו? קישור למאמר בשם- למה קק”ל עדיין קיימת.

קישור למאמר בידיעות- לפיד: אגיש הצעת חוק להלאמת קק”ל. קישור למאמר בוואלה בשם- גופים מקורבים לקק”ל מזרימים מיליונים לעצמם.

קישור למאמר בכלכליסט בשם- הפרקליטות כתב אישום בכפוף לשימוע נגד יו”ר קק”ל דני עטר, אשתו ובנו. קישור למאמר בכלכליסט בשם- דרישה בדירקטוריון קק”ל להשעות את עטר בשל כתב האישום הצפוי. קישור למאמר ב- N12 בשם- אחרי 7 שנים: יו”ר קק”ל הרס את הבנייה הבלתי חוקית אך ממשיך להסתבך.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן