מלחמה היא שגיאה מרה ויקרה

מלחמה היא שגיאה מרה ויקרה

הידיעה החדשותית כנראה נועדה לגלות שהנהגת האומה הרוסית כבר מבינה שהיא תסבול מבעייה כלכלית קשה בשל התנהלותה התוקפנית, הלוחמנית והאכזרית כלפי שכנתה המערבית, והידע הזה לכאורה גורם לה לחוש קצת עצבנית. אפשר לחשוב שהצאר סבר בטעות שאינה לגמרי הגיונית שמלחמה בקייב או בלבוב תעשה לו רק טוב.

ציטוט:

הקרמלין על הסנקציות: “ארה”ב הכריזה נגדנו מלחמה כלכלית”

עד כאן ציטוט שלכאורה מעיד על התפקחות. מסתבר שמלחמה חסרת הצדקה היא דבר שיוצר קצת בעייתיות.
מי יודע? אולי זה בעצם לא משתלם לשלוח המון רוסים צעירים למות באיזה עימות בגלל העדר רצון ממשי בהידברות, התעקשות, חוסר התגמשות או סתם בשליחות להדגמת כוחנות, אלימות ורודנות?

בעזרת שיח והידברות ניתן לפתור את המחלוקות בלי להביא אסון להמון משפחות שמאוד סובלות. בעזרת השם ומתווכים אחראיים אולי הפיצוצים יפסיקו לטבוח באזרחים והפוליטיקאים ירדו מהעצים. סביר שכזו התפתחות גם תגרום לעולם לחשוב ששבנו לפסים.

יתכן שלוחמה היא בעצם ביטוי לאי שפיות זמנית אצל אחד הצדדים ולא רק דבר רצחני והרסני שנעשה למען איזה מטרה ריווחית, לכאורה קדושה ובעצם אנוכית. בכל אופן, ברוב מקרים המתועדים התוצאה הנוראה, העצובה והיקרה בדרך כלל מראה שעדיפה התדיינות סובלנית.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- בלי תגובה נחושה באה החמרה. קישור למאמר בשם- כוח לא מעיד על מוח. קישור למאמר בשם- הדוב הרוסי ישקע בבוץ האוקראיני? קישור למאמר בשם- גם ביריונים מפחדים מנזקים

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן