גם ביריונים מפחדים מנזקים

גם ביריונים מפחדים מנזקים

למטה יש ציטוט שכנראה מעיד על המציאות, זו שבה שולטות הצביעות, האנוכיות, הכוחנות, האלימות, החמדנות וחוסר ההתחשבות:

ניתן רק לשער מה היה קורה במוסדות האו”ם, או בקהילה הבינלאומית ובתקשורת העולמית, לו ישראל הייתה כותשת שכונת מגורים בעזה עם פצצות נפל”ם, פצצות הגורמות לבעירה, או חביות נפץ.

במקרה של רוסיה בהנהגתו של ולדימיר פוטין, הכל לגיטימי ומותר במסגרת היעדרה של מעצמת על אחרת באזור. רוסיה, יחד עם סוריה, עם איראן ועם חיזבאללה, החליטו לכתוש את האופוזיציה בחאלב לעפר, גם במחיר של השמדה שיטתית של אוכלוסייה אזרחית.

הגופות בסוריה נערמות בהמוניהן, מיליונים נותקו ממים – והעולם שותק.

מאה שנה אחרי שואת הארמנים שביצעה טורקיה העות’מאנית, מעצמה עולמית אחרת טובחת במאות אלפים באזורנו. הקהילה הבינלאומית לא מגיבה לנוכח הכתישה של חאלב, ובלי התערבותה נראה שאסד יכבוש את העיר ומוסקבה תפגין את נחישותה.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? לרצוח מאות אלפי סורים במשך שנים זה כנראה בסדר גמור, אבל כיבוש האוקראינים תוך יומיים קצת מלחיץ את האירופים? יתכן שהמערב הדמוקרטי, התרבותי והמוסרי דואג יותר לילדים אירופים מאשר לקטינים סוריים? מדהים.

כידוע ליודעות וליודעים, בפני השוכנת במרומים כולנו שוות ושווים, וכך זה גם במישטרים דמוקרטיים. הציווי המרכזי בכל הדתות הוא לא לפגוע ולהתחשב באחרים, אבל לפעמים מופיעים בעולמו רשעים מופרעים שמצפצפים לזמן מה על הכתובים הקדושים בעודם גורמים נזקים חמורים לאחרות ואחרים.

למרבה הצער, נראה שלרודנים אין אלוהים, וזה כנראה משום שלדעתם הם עצמם יותר חשובים. למעשה, נראה שקדושת החיים לא ממש חשובה לחוטאים הרצחניים כמו עשיית רווחים אישיים לצרכים אנוכיים.

רוסיה עשתה רווחים מאוד יפים ממכירת סיוע צבאי לסורים, היא סיפקה לה אמצעים קטלניים, ועזרה לאסד לבצע רצח עם במאות אלפי אזרחים שמאסו ברודנים.

על אף הכותרות בעיתונים, אין בסוריה מלחמת אזרחים. במציאות, התושבות והתושבים מאסו בשליטים האכזריים, אבל הרופא הרצחני קרא לרוסים, נתן להם מזומנים ונכסים אסטרטגיים, ובתמורה הצאר הואיל בטובו להרוג בעבורו המון אנשים, נשים וילדים. במילים אחרות, המלחמה היא בין האזרחים לשליט שהורס להם את החיים.

ההיסטוריה הנבונה והמשעממת מספרת שאם לא מעשבים עשבים שוטים ושתלטניים כשהם רק צצים יש להם נטייה מעצבנת להתפשט ולהזיק ליבולים. במילים אחרות, ביריונים לא מפחדים ממילים, רק מקצת סבל וכאבים קלים, ולכן כדי להתמודד עימם נדרשים מעדרים או תרסיסים ולא רק תחנונים.

טוב מאוד שהצאר הרוסי גרם במעשיו הרעים למערב המנומנם להתעורר, להתאחד ולהתלכד. למעשה, זה כנראה יוודא שבעתיד יבוא קץ למחזה, ולא לגמרי בטוח שהשליט הנוכחי יהנה מזה כשהדבר יקרה.

קצת חבל שהעם הרוסי יסבול ממעלליו המסוכנים של השליט הלוחמני, אבל למעשה זה די שיגרתי כשהשילטון אינו דמוקרטי אלא רודני, כוחני ואכזרי.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- רודן מסוכן ורצחן. קישור ל-מלחמת האזרחים בסוריה בויקיפדיה. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- אלימות מעוררת השתאות. קישור למאמר בשם- אמא רוסיה לא נחמדה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

8 thoughts on “גם ביריונים מפחדים מנזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן