גם רודנים מפחדים מנזקים

גם רודנים מפחדים מנזקים

ביריונים כוחניים, גאוותניים ושתלטניים רגילים לקבל את מה שהם רוצים מעבדים כנועים ומפוחדים, ואם זה חלילה לא קורה הם נעשים תוקפניים ואלימים.

מי יודע? אולי התופעה המסוכנת מעידה על כמות הפחדים האישיים, או צורך בתחושת שליטה מוחלטת באחרים, שנתפסים בכאיומים מאיימים או סתם לא חשובים.

ללא קשר לניחושים פסיכולגיים נראה די ברור שהצאר במוסקווה החליט לעת זקנה לוותר על דיפלומטיה ולעבור הישר לניסיון בוטה וחסר עכבות להגשמת חלומו הצנוע לשליטה מוחלטת של רוסיה הגדולה ללא מיצרים בשכנותיה.

רק בעייה קטנה יש עם התוכנית הגדולה, והיא שאוקראינה לוחמת בחזרה בעוצמה יעילה והמערב התגבש בתוך שבוע, הטיל מצור כלכלי חונק על התוקפנות החצופה ונערך בזריזות מפתיעה לקראת אפשרות מעשית להחמרה.

מי שרגיל לקבל את מבוקשו בכוח ומייד עשוי לגלות בדרך הקשה שעדיף להשתמש במוח, אבל עד שזה יקרה המוני רוסים רעבים עשויים להבין שדמוקרטיה כנראה עדיפה מרודנים שלא מתחשבים בטובת התושבות והתושבים.

בשלב הראשון שליטים מאוד אמידים לא ממש יפגעו מההגבלים הבינלאומיים הקשים אבל האזרחיות והאזרחים ברוסיה בקרוב יתחילו לחוש נצורים, מבודדים ורעבים. חוץ מה המון בנים לא ישובו מהצבא לעולמים וגם זה קצת יעצבן את השכולות והשכולים.

למעשה, מאז כמה ימים כבר יש ברוסיה הפגנות אזרחיות ואמיצות של תושבות ותושבים שלא תומכות ותומכים במבצעים צבאיים נגד שכנים רגועים רק כי מתחשק לרודנים נטולי בלמים לעשות שרירים ולהזיק להמונים לצרכים אנוכייים.

ציטוט:

בעבור פוטין, הפלישה לאוקראינה והפלת המשטר הם רק שלב ראשון בתוכנית סדורה, במערכה אסטרטגית גדולה ומקיפה לשינוי הסדר העולמי והשבת רוסיה למעמדה כמעצמה עולמית. בתוך כך, המאבק איננו מקומי בלבד על עתידה של השכנה ממערב. זהו מאבק תודעתי אגרסיבי נגד המערב כולו, המתנהל בו-זמנית במישור הצבאי, הפוליטי והתקשורתי בכמה חזיתות, ממדים ורבדים. בראייתו של מנהיג הקרמלין, “אין דין ואין דיין”, והמטרה מקדשת את האמצעים.

כדיקטטור קר מזג, ערמומי ואכזר, פוטין מוכוון משימה וחותר להישגים בכל מחיר. הוא פועל באופן מחושב, על פי רציונל קר ותוכנית מפורטת. הוא מבין היטב את מה שהמערב עדיין לא הפנים והבין. המערב נכשל בהרתעת רוסיה, בהבנת האינטרסים הרוסיים ורצינות כוונותיו של פוטין. מעבר לכך, כשהוא מונע מתוך שנאה יוקדת לארצות הברית ותשוקה אדירה לכוח, בראייתו, אין כוח שיבלום אותו, אין גבולות ומגבלות לנחישותו ותעוזתו. מבחינתו, זהו מאבק יצרי, אכזרי ואלים של “להיות או לחדול” וכל האמצעים כשרים. מאבק זה מבוסס על אמונה בכוח, יצרים אפלים וחישובי עלות-תועלת פרגמטיים.

עד כאן ציטוט.

בעברית קלה, ביריונים לא חוששים להיות תוקפנים, אנוכיים או אכזריים אבל גם הם בעצם מפחדים מנזקים בדיוק כמו כל הפושעים האחרים. אם הם לא מתפעלים ממילים כנראה שאין ברירה וצריך לעבור לדבר עימם בשפה שהם כן מבינים.

אנשים שהם באמת אמיצים ולא רק סתם מתחזים למפחידים פרועים מסוגלים להודות בטעויות וכשלים, לשלם פיצויים ולהפיק לקחים כמו גברים. אחרים סתם מתעצבנים, משתוללים, יורים לכל הכיוונים ומאשימים אחרים כמו ילדים מתוסכלים, מפונקים ולא ממש מחונכים.

בקרוב כראה נדע באיזה גישה בחר הצאר העצבני, השתלטני והכוחני ברוסיה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- כוח לא מעיד על מוח. קישור למאמר בשם- הדוב הרוסי ישקע בבוץ האוקראיני? קישור למאמר בשם- גם ביריונים מפחדים מנזקים

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “גם רודנים מפחדים מנזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן