ממרדנות וקיצוניות לחזון הציונות

ממרדנות וקיצוניות לחזון הציונות

אחרי שצבר לעצמו המון מזומנים וכנראה חש קצת שעמום בחיים, מי שאת רוב זמנו במשחקים הפוליטיים הקדיש לניסיון לעשות מאמצים רבים כדי לטפח תדמית של סרבן, לאומן ומרדן לכאורה עבר לאחרונה שינוי קטן.

יתכן שכדאי לטשטש את הדבר המשמח שקרה בעזרת מסך עשן כדי שהמהפך חלילה לא יובן על ידי איזה עשב שוטה, בור, מוסת, אלים ומעוצבן.

בהצהרותיו ראש הממשלה עדיין נשמע קצת חשדן, לאומן וסרבן, ולדבריו את מנהיג הרשות השכנה הוא לא יפגוש שכן הוא מסייע לאלמנות ויתומים במזומן. סך הכל, זה לא ראוי אלא לגינוי, ממש כמו שהנאשם הפלילי שלנו אישר שוב ושוב להעביר לטרוריסטים בעזה המון כסף קאטרי. ברוב חוצפתו, הראיס בצד השני גם הוא מעביר תקציב חודשי למשפחות שאין להם מפרנס ראשי.

אם אבו מאזן האכזר עוזר לדלות ודלים שאיבדו קרובים ומפרנסים, הרי שזו סיבה מצויינת לא לפגוש בפושע המסוכן פנים אל פנים, ולהמשיך להעביר כספים לטרוריסטים בעזה שבתמורה יורים עלינו טילים.

ציטוט:

בנט סוגר רבעון ראשון כמעט חף מטעויות – עם בונוס ממצרים.

עד כאן ציטוט שכנראה קצת מעודד את מי שעדיין מאמין ומאמינה בציונות והידברות.

כמובן, מה שחשוב זה לא לגלות לציבור הלאומני, הימני והכוחני שראש הממשלה הפך הגיוני, מעשי וציוני בגלל הבנת הצורך הלאומי. נראה שצריך להותיר את הנושא החיוני החשוב והמרכזי הזה אפלולי וחשאי

אומנם נראה שסוף סוף יש שלל פגישות שמחות וחמות והחל תהליך מדיני, אבל ההצהרות של נפתלי אומרות שהוא כנראה חלקי, סודי או סתם שולי.

בעברית קלה, במבחן התוצאה יש פגישה אחר פגישה והמון דיבורים על הסדרה בשכונה בברכת ידידתינו הכי גדולה, אבל ראש הממשלה ועוזרתו הנאמנה משום מה מתעקשים להכריז למיקרופונים שלכאורה לעולם לא נדבר עם הרשות השכנה, ושכביכול דבר לא השתנה.

במציאות שאינה הצהרה לפרהסיה לצרכי פוליטיקה, התורה הקדושה ממליצה שנבקש ונרדוף שלום, וזה בעצם גם החזון הלאומי שלנו, ולא מהיום. למעשה, הדבר מוזר מופיע די במפורש במגילה שנקראה בזמן הקמת המדינה.

ציטוט:

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר על תופעה המשונה בה רואים סתירה מהותית בין הצהרה לבין תוצאה? יתכן שהתשובה הנכונה היא- פוליטיקה, וזו בטח עבודה מאוד קשה, מייגעת, מסובכת ומתישה.

ללא קשר למילה למעלה שאולי מסבירה את הקושייה הקשה והסבוכה, מה שבאמת חשוב זה להשגים את הכתוב בתורה ובמגילה, ולזה אין שום קשר לפוליטיקה, אלא לדרכה של האומה העתיקה, לביטחונה, לשלומה ולקיומה.

קישור למאמר בהארץ. קישור לממר בשם- חזון הסבבים האלימים. קישור למאמר בשם- קיפאון ומדון הם החזון לציון? קישור למאמר בשם- מה עם החזון לציון? קישור למאמר בשם- סרבנות, כזבנות וצביעות. קישור למגילת העצמאות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן