מרד אופוזיציוני יסייע למשפט הצבאי

מרד אופוזיציוני יסייע למשפט הצבאי

הבשורות הטריות די משמחות ומעודדות, אפילו שכוונת האופוזיציה המוצהרת היתה כנראה להפריע לדמוקרטיה ולתקוע לה בגלגלים מקלות.

הנה ציטוט שמעורר עליצות, אבל אולי רק לאחר הבנת המשמעות:

בלוק נתניהו החליט להתנגד לכל חוקי הקואליציה.

הקואליציה לא הצליחה להשיג רוב עבור חוק תקנות יו”ש ונאלצה לדחות את ההצבעה בשבוע. בישיבת הסיעה של תקווה חדשה, אמר היו”ר גדעון סער שהממשלה חייבת להצליח להעביר חקיקה בכנסת, ולמרות זאת ההצבעה נדחתה. מדובר בהוראת שעה שמוארכת כל 5 שנים ומטרתה לאפשר בין השאר העמדה לדין של אזרחים ישראלים על עבירות פליליות שמבוצעות ביהודה ושומרון בישראל.

עד כאן ציטוט, והמשפט האחרון הוא הסיבה לעליזות. אולי כדאי לתת קצת פרשנות.

כל אזרח ישראלי שיעקור מטעים, יתקוף את השכנים ויבצע חטאים אלימים לא יוכל להישפט במדינת היהודים הרחומים והסלחניים. בגלל האופוזיציה, כל עבריין לאומן, גזען ותוקפן יועמד לדין צבאי, שהוא הרבה פחות סלחני.

במילים אחרות, בזכות הכנופיה שהודחה לאחר שחטאה והסתבכה כל הפוגרומיסטים בגבעות יהיו בבעיה, וזה נפלא. סך הכל, חזון המדינה אינו ללוחמה, שנאה ואיבה, והמשפט הצבאי יטפל בבעיה בצורה נחושה.

לפעמים רואים ידיעה חדשה ומייד חושבים שיש צרה, סכנה, תקלה או סיבה לחוש מועקה. לאחר מחשבה, לעיתים מסתבר שמה שבתחילה נראה שלילי הוא בעצם מאוד חיובי.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- שבועת נאמנות ומרידה במלכות. קישור למאמר בשם- למה האופוזיציה מורדת בדמוקרטיה? קישור למאמר בשם- התנהלות עבריינית היא דוגמה חינוכית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “מרד אופוזיציוני יסייע למשפט הצבאי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן