שבועת נאמנות ומרידה במלכות

שבועת נאמנות ומרידה במלכות

והרי שאלה תמימה שנובעת מחוסר ידע משפטי ראוי בסוגיה הקשה:

אם האופוזיציה בוגדת בשבועתה לשרת את המדינה נאמנה ולציית לחוקיה, מה עושים כשיש כזו הפרה או יציאה לשביתה? האם ניתן לפטר את הבוגדים בשבועה, לסלקם מהמליאה ולהביא נציגות ונציגים שכן מסכימים לשרת את המדינה?

ציטוט:

ראשי בלוק נתניהו החליטו: “התנגדות גורפת לכל חוק של הקואליציה”
מפלגות האופוזיציה, ללא הרשימה המשותפת, כינסו הצהרה משותפת שבה הכריזו כי יכשילו כל חוק שתנסה להעביר הקואליציה.

ציטוט:

מירי רגב: “החלטנו שאנחנו רוצים להפיל את הממשלה, אז אין כאבי בטן גם כשזה על החיילים”

ח”כ מירי רגב התייחסה היום לסערת חוק “ממדים ללימודים” ואמרה: “ברגע שיש חוק שקשור לחיילים, לנכים, לבטן הרכה של כולנו, צריך להיערך נכון. אין בעיה, קיבלנו החלטה כאופוזיציה שבאף חוק לא מצביעים בעד. באף חוק, רק אם יש מלחמה או מבצע. אבל מה קורה? החלטנו להצביע בעד החוק של השר הזה או הח”כית ההיא, אז אל תבואו לעצמנו בטענות. אני אומרת חד וחלק – אנחנו כסיעה החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת והחלטנו להפיל את הממשלה, אז אין כאבי בטן על חיילים, על נשים מוכות או על מקרי אונס כי כולם מבינים שזה הרציונל.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? כזה ביזיון עוד לא היה מאז קום המדינה, וכל זה נעשה בניסיון נואש של הכנופייה שהודחה לחלץ נאשם שיורשע מישיבה במתקן כליאה.

כנראה שצריך לחשוב על מניעת משכורת מכל מי שמסרב או מסרבת לעשות את העבודה הציבורית החשובה, או פשוט לפטר את מי שלא מקיים הבטחה ושבועה לפעול לטובת האומה.

מצד שני וכאמור, יש מומחות ומומחים לכאלה עניינים משפטיים סבוכים. לאזרחיות ולאזרחים רק מרשים לספר שהן מזועזעות והם נדהמים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- למה האופוזיציה מורדת בדמוקרטיה? קישור למאמר בשם- התנהלות עבריינית היא דוגמה חינוכית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

4 thoughts on “שבועת נאמנות ומרידה במלכות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן