שנאה זו בעייה בהבנת המקרא

שנאה זו בעייה בהבנת המקרא

בתנ”ך כתוב- בנפול אוייבך אל תשמח. גם כתוב שם שיש להימנע מפגיעה, לכבד את הבריאה, לסור מרע, לעשות טוב ולבקש הסדרה. למי שעדיין מתקשה להבין את עיקרה מנסים להסביר בקיצור שאסור לעשות לאחרים מה שלך לא היה נעים.

למרבה הצער, אפילו שהמסרים הקדושים הם יחסית פשוטים, יש מתחזים לכשרים בעודם שונאים, מכפישים, משמיצים ומתירים את דמם של יצירים אחרים, כנראה מחמת רצון בתקציבים או סתם בגלל קשיים לשלוט ביצרים רעים כמו גיבורים אמיתיים.

ציטוט:

“מסיבה כשליברמן ימות”; “שמאלנים – אויבי עם ישראל”

הרב יוסי מזרחי שמתגורר בארה”ב הפך לשם דבר והחל לדרוש בערים רבות ברחבי הארץ. בסרטוניו הוא מסית נגד רה”מ, השמאל, השרים וקהילת הלהט”ב.

עד כאן ציטוט.

בתורה מסופר שאין לרדוף ולהעריץ עגלים מוזהבים, פסלים, תמונות של קדושים או ישישים מזוקנים, אבל לא כל מי ששם כיפה ומגדל שערות על הפנים כנראה מבין בתורת היהודים. למעשה, אפילו יש חוטאים שעושים קרדום לחפור בה ומפרסמים מסרים מוטעים, מזיקים, מסוכנים ושגויים לצרכים פוליטיים או אנוכיים.

כידוע ליודעות וליודעים אסור ליהודים לשמוח כשיצירים שהשכינה בראה בעצמה טובעים בים, לרקוד או ולומר שירה. למה הרב משמיע דיברי כפירה, הסתה ושנאה גלויה? מדוע הוא מתכנן חגיגה במקום להבין שלחיים יש קדושה ואסור להרע בכוונה? הרי זה כתוב בתורה יותר מפעם יחידה?

איך יודעים לזהות מי הוא יהודי? זה די פשוט, ואפילו אין צורך לחשוף את הפרטי בציבורי שכן זה עניין קצת אישי. מספיק להקשיב לאמונות המושמעות ולהבין לאן הרוחות נושבות. במילים אחרות, כל מי שמאמין בשנאה חוטא לתורה שמשה הביא לאומה, שכן זו אינה עיקרה. כל מי שמסית לפגיעה או מלבין פנים בפרהסיה מדגים בורות מדהימה ומשמיע צפצוף מתריס, עברייני וחוצפני על ההוראות הברורות והמפורשות מהשכינה.

בדמוקרטיה מותר לדבר חופשי ולהציג בפני הקהילה את דעתך ללא מגבלה. כמה טוב שהרב המלומד חושף ברבים מרצונו החופשי את עובדת היותו בור ששונא אחרים ולכן בעליל לא ממש מבין בצוויים הכי חשובים אצל היהודים.

מי יודע? אולי ההתנדבות של המתחזה ליהודי להשמיע דיברי שיטנה באופן פומבי מסבירה נפלא את היותו רשע פלגני בציבורי? יתכן שצריך להודות לו על המוכנות להדגים איך פועל חוטא עברייני. סך הכל, סוף הסיפור שלו עשוי להיות קצת עגמומי, שהרי כל יהודי יודע ששנאה אינה המסר העיקרי.

כיצד היה הרב המלומד חש לו חלילה היה נאמר לפרהסיה שדעותיו המזעזעות והשגויות בעיקר מעידות עליו וחושפות אי הבנה מוחלט במה שמופיע בכתב? הוא היה נעלב? כאמור, ליהודי אסור לעולל למישהו אחר מה שלא היה מקובל עליו.

קישור למאמר במבזקים. קישור למאמר בשם- שבועת נאמנות ומרידה במלכות. קישור למאמר בשם- פירושים, ביאורים והסברים. קישור למאמר בשם- שנאה היא עיקרה של הסתה?  קישור למאמר בשם- למה האופוזיציה מורדת בדמוקרטיה? קישור למאמר בשם- התנהלות עבריינית היא דוגמה חינוכית.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן