פירושים, ביאורים והסברים

פירושים, ביאורים והסברים

הסתה זו שיטה מצויינת ויעילה שנועדה להשפיע על דעתה של הפרהסיה. לפעמים המסיתים ממציאים סיפורים הזויים, פוגעניים וארסיים כדי לעשות רושם או להלבין לאחרים פנים ברבים.

כאשר הציבור שומע מסרים שהם מבוססים, מוכרים וידועים, הרבה יותר קל לשכנע את המאזינות והמקשיבים בצידקת הדברים. סך הכל, הם מופיעים בכתובים הקדושים ובמגילה שהקימה מדינה ליהודים.
המגילה קוראת לשוויון ושלום, ללא קשר לשנאה כנגדנו. התורה מבקשת שנסור מרע, שנעשה טוב, שנבקש הסדרה, ורק מרשה לנטרל את הקמים בכל דור ודור להרע.

בעברית קלה, מי שמסרב לפשרה, מטיף לשנאה, ורוצה לספח מיליוני מוסלמים למדינה בוגד ובוגדת בעיקרה של תורה ובחזונה של האומה.

אפשר להסית לפחד, איבה, טינה ושנאה, ולהשתמש בחרדה קיומית לצורכי פוליטיקה עד שבא אסון נורא או סתם נרצח ראש ממשלה. מצד שני, קצת קשה לגרום לאומה עתיקה לנצח לשכוח את הכתוב במפורש בתורתה.

אולי כדאי לתת פרשנות קלה לנאמר למעלה כדי להסביר את טיבה של הסתה:

ציונות זה ביטחון, שוויון ורצון בשלום.

גזענות זה מתן שוחד למשתמטים סחטניים שאינם ציונים וקיפוח זדוני של מיעוטים דמוקרטים שכן משלמים מיסים רק בגלל שהם קוראים לאלוהים בשמות דומים אבל לא זהים.

סרבנות להסדרים, רצון לספח מיליוני מוסלמים או להנצחת המדון נוגדים לחלוטין את החזון לציון.

מי ששיחרר את הבירה והביא שלום למדינה אינו בוגד אלא גיבור האומה וקורבן להסתה נוראה.

מתן תקציבים למיעוטים סחטניים שאינם דמוקרטים או ציוניים נעשה במשך שנים על ידי עבריינים, שכולם נאשמים בפלילים.

מי שמסרב לקיים הבטחות שניתנו לחיילות וחיילים תוקע לדמוקרטיה מקלות בגלגלים, ופועל בצורה שמזיקה למדינת היהודים.

בקיצור, מי שפועל נגד המדינה, דרכה, תורתה וחזונה לא ממש מועיל לה. בהחלט מותר לנסות להסית את המדינה בכוונה רעה ולהשמיע צרחות, נאצות וזעקות במליאה לכבוד המצלמה, אבל על אף המהומה היזומה קצת קשה למחוק את מה שמופיע במגילה ובתורה.

ציטוט:

ח”כ רגב: “אנחנו אופוזיציה לוחמת. אין כאבי בטן על חיילים או מקרי אונס”
חברת הכנסת מהליכוד קראה לחבריה למפלגה להימנע מהצבעה בעד חוקים שמעלה הקואליציה, גם אם הם קשורים בנשים מוכות או במקרי אונס: “החלטנו שאנחנו אופוזיציה לוחמת, ורוצים להפיל את הממשלה הזו”

.עד כאן ציטוט.

במילים אחרות, הכנופיה שהודחה לאחר שראשה הסתבך בשלל כיתבי אשמה זוממת להזיק ולפגוע במדינה למטרות פוליטיקה. זה יפה לבגוד בשבועת הנאמנות שניתנה ובחזונה של האומה רק בגלל שאיפה עזה לשוב לשררה?

מה תעשה הדמוקרטיה למי שמנסה להזיק לה? אולי כדאי להסביר לציבור את ניסיונות הנדסת התודעה, ההסתה והרמייה כדי לוודא שהעקרונות הכי בסיסיים מהתורה והמגילה שהקימה לנו דמוקרטיה לא נרמסים ברגל גסה ובזרוע לקויה למטרות מילוט עבריין סידרתי נודע מישיבה במיתקן כליאה.

אולי כדאי להסביר עוד נקודה חשובה שאולי לא ידועה לחברי וחברות הכנופיה שהודחה. תפקידה של האופוזיציה הוא להוות חלופה להנהגה, לא לפגוע בדמוקרטיה בלי להתחשב בהבטחה שניתנה למשרתים ומשרתות בצבא, לבגוד בשבועת הנאמנות שניתנה או להזיק לאלה שזקוקות וזקוקים לעזרה.

בהחלט מותר לחלום על שיבה לישיבה בשררה ולשאוף בערגה עזה לקבל בחזרה את אימון הציבור שאבד בגלל שלל כיתבי האשמה, אבל לא כדאי לנסות לשרוף את המועדון ולהשאיר אדמה חרוכה גם אם המטרה נראית חשובה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- מי פוגע בחיילות וחיילים? קישור למאמר בשם- למה האופוזיציה פוגעת בצבא בכוונה? קישור למאמר בשם- למה האופוזיציה מורדת בחזון המדינה? קישור למאמר בשם- סופה של הסתה. קישור למאמר בשם- בגידה בחזון המדינה. קישור למאמר בשם- שנאה היא עיקרה של הסתה? 

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

4 thoughts on “פירושים, ביאורים והסברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן