נאומים רועמים ותותחים רגועים

נאומים רועמים ותותחים רגועים

כשהתותחים רועמים, מיליונים בורחים וילדים מתים קצת קשה למנהיגים לדבר בנימוס רגוע, אולי בגלל שהם חשים מותקפים, לחוצים, מתוסכלים ונואשים.

קשה להאשים את נשיא אוקראינה על שדיבר ליהודים מדם ליבו והזכיר להם אירועים נוראים רק בגלל שהם מתרחשים בארצו בהיקפים שונים או פחות מאורגנים. חוץ מזה, לא בטוח שהניסוחים המדוייקים הם בראש מעייניהם של המותקפים הסובלים.

אחרי שהיהודי מאוקראינה הבין שדבריו הנרגשים היו קצת מוגזמים הוא הוציא הסברים ויושרו ההדורים. ללא קשר, באוקראינה עדיין מתים נשים וילדים בגלל הצאר של הרוסים הנחמדים.

ציטוט:

לאחר הביקורת והמסרים התקיפים שהעביר זלנסקי בנאומו בכנסת, הלילה הביע מסר מפויס הרבה יותר כלפי ישראל: “אנחנו מבינים שלישראל יש את האינטרסים שלה. ראש הממשלה בנט מנסה למצוא דרך לנהל את המשא ומתן, ואנחנו מעריכים את מאמציו. במוקדם או במאוחר נתחיל בשיחות עם רוסיה, אולי בירושלים. זה המקום הנכון למצוא את השלום, אם הוא אפשרי”.

רה”מ בנט השיב הבוקר לזלנסקי בטקס יציאת המשלחת הישראלית להקמת בית חולים שדה באוקראינה: “אנו מנהלים את המשבר המצער הזה בצורה רגישה, נדיבה ואחראית, תוך איזון בין השיקולים השונים – והם מורכבים. עם ישראל והציבור הישראלי יכולים להיות גאים בתרומה ובסיוע של מדינת ישראל לאזרחי אוקראינה”.

עד כאן ציטוט שמסביר יפה את אי הבהירות, שמקורה כנראה בהתרגשות או שהוא נובע מקצת בבהילות, עצבות ונואשות.

קישור למאמר ב- N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן