ניסוי קצת הזוי

ניסוי קצת הזוי

לפני שעורכים מערכה קרבית באש חיה עושים הרבה תירגולים ואימונים, וזה עוזר להכנה לקראת הפעולה והצלחתה. חשוב להכין את הלוחמים להתמודד עם כל תרחיש, גם לבלתי נודע, שכן גמישות מחשבה והסתגלות זריזה נדרשים כשבאה הפתעה שאינה צפוייה, והיא תמיד מגיעה.

בפוליטיקה, הניסיונות הראשוניים לבצע פעולה יזומה נעשים בצורה קצת שונה. הפוליטיקאים לא מזיעים בחמה, זוחלים על האדמה או מסתערים בגבורה על איזה גבעה שוממה, אלא רק טובלים בוהן זהירה בבריכה הציבורית כדי לבחון את התוצאה.

חזאים קוראים לדברים הללו- בלוני ניסוי, והם מופרחים למרומים בתקווה לבדיקת המצוי וחיזוי הצפוי. למרבה הצער, לא תמיד מה שמתגלה שם הוא ראוי או רצוי.

הנה דוגמה להפרחה ניסיונית קצת מופרכת שצצה במערכת, והיא אולי תסביר את התופעה:

הסכם חנינה: נתניהו יודה בהאשמות ויפרוש מהפוליטיקה.

במערכת הפוליטית מקדמים מתווה חנינה לראש הממשלה עוד בטרם החליט בית המשפט על אשמתו. לפיו, הוא יודה באישומים נגדו, יורחק מהחיים הפוליטיים ויכריז על פרישה.

עד כאן ציטוט.

כאמור, לתרגיל המקדים הזה החזאים קוראים הפרחת בלון ניסוי, אפילו שבמקרה דנן מבחינה ציבורית הדבר שתואר הוא קצת שגוי ודי הזוי.

מי במערכת הפוליטית בכלל מעוניין לתת מתנות, הטבות, מחילות והקלות לנאשם בשלל עוונות, זה העבריין הסדרתי שמסובך עד צוואר גם בחשדות?

יש אצלנו פוליטיקאי או פוליטיקאית שהם והן מספיק אמיצות ואמיצים כדי לתמוך בגלוי בנאשם פלילי שלכאורה הפר המון חוקים, וגם חשוד בבגידה בביטחון המדינה בעבור מזומנים?

סביר שהשמועה המשונה שלא ממש נשמעת אמינה יצאה בכוונה מאיזה לישכה כדי לבדוק את התגובה לה, אבל לא בטוח שיש להצעה המצחיקה תמיכה רחבה במליאה. למעשה, בגלל זה הכנופיה העבריינית כבר לא בשליטה.

קישור למאמר בסרוגים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

3 thoughts on “ניסוי קצת הזוי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן