מאיגרא רמה לנווה תרצה

מאיגרא רמה לנווה תרצה

זה כנראה לא ממש קל לעבור ממעמד מכובד ומרופד של יד ימינו ועוזרתו הנאמנה של ראש מפלגה שהורשע בתקיפה לאסירה בכלא הנשים נווה תרצה.

לא בטוח שההרשעה בערכאה באה לפאינה המסכנה בגלל המבטא, המין או המוצא.

סביר שהיקף הגניבה שביצעה המפלגה היה ממש מזעזע. המון ראיות קבילות סיבכו את כל המעורבים בפרשה, פרט לראש החבורה, שלכאורה לא ידע מאומה לגבי מעשי שליחתו המסורה, זו ששתקה וחטפה.

ציטוט:

בערב ראש השנה האזרחית היא ציינה את נובי גוד עם האסירות בתא שלה, אבל אי אפשר לומר שהיא חגגה. פאינה קירשנבאום, מי שהייתה סגנית שר הפנים ויד ימינו של אביגדור ליברמן, מתקשה להסתגל לחיים בכלא (“נתנו לה להיות אחראית בישולים. היא מבשלת ובוכה”) כשמחוץ לחומות נמשך הוויכוח: האם נענשה בחומרה בגלל אופי מעשיה – או בגלל שמה, מוצאה, מפלגתה ומבטאה?

עד כאן ציטוט קורע לב שמתאר את התוצאות העצובות של עבריינות, חמדנות ושחיתות.

מה אפשר לומר? חלילה המורשעת הבוכייה הייתה מגלה מי הפעיל אותה וידע, יתכן שהדבר היה לעד מעיק על מצפונה או אולי מונע מימנה שינה שלווה במיטתה הנוחה מחמת רגשות האשמה.

על אף הדיווח אודות הצער, העצב וקשיי הקיום, העדים במשפט חברות הקש בקפריסין זכו לסיום יותר עגום. מי יודע? אולי בגלל זה השותפה הבכירה מילאה פיה מים, שתקה כדג ולא חשפה מאום.

המצב של האסירה שנחתה מאיגרה רמה בנווה תרצה באמת נשמע עצוב ומלא עוגמה, אבל סך הכל הוא לא באמת נורא, שהרי יש מיטה, מזון, השגחה רפואית וחברה במתקן הכליאה.

להכין אוכל ולשטוף כלים זו באמת עבודה מאוד קשה ומשפילה, אבל רוב האוכלוסיה מתמודדת איתה בגבורה ובלי להזיל דימעה. טוב שהמדינה כולה רואה מה קורה למי שפוגע בה. מי יודע? אולי העונש ימנע שחיתות מזיקה וירתיע?

בהחלט אפשר לחוש חמלה אנושית ואפילו להשתתף בצערה של המורשעת העגומה שפעם הייתה עולה חדשה, אבל ללא קשר, היא ביצעה עבירה חמורה במודע ובכוונת תחילה, ובית המשפט פסק את דינה.

קישור למאמר ב-N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן