נראה שהדמוקרטיה ניצלה מדיקטטורה

נראה שהדמוקרטיה ניצלה מדיקטטורה

השר ששמו דומה לחנה לכאורה ציית בהכנעה לנאשם סדרתי עם שלל כיתבי אשמה, וכביכול גם ביצע עבירה חמורה וחטא כמעשה של שגרה ללא רגשות אשמה.

לא רק שהשוטרים הצטוו לתקוף באלימות אזרחיות ואזרחים בהוראת עבריין עם תיקים, מסתבר שהכנופיה לכאורה ביצעה מעשים נכלוליים וזדוניים שאינם ממש חוקיים.

כמובן, כשנחשפו הדברים המביכים הדבר ראשון שקרה הוא שבמשטרה אצו ורצו להשמיע הכחשות נימרצות למיקרופונים, שכן זה כנראה די מביך וקצת לא נעים לגלות שלובשי המדים לכאורה התעלמו מחוקים בהוראת פושעים.

בהמשך, יבדקו לעומק כל האירועים, וחלילה יחשף שעבריינים סדרתיים לא משתנים.

ציטוט:

לא רק NSO: המשטרה שוכרת האקרים לבצע פריצות ולאסוף מידע על אזרחיםחטיבת הסייבר של המשטרה מעסיקה האקרים חיצוניים בתשלום לצורך איסוף מידע מודיעיני. מדובר באזרחים ללא סיווג ביטחוני אשר לא הוכשרו כשוטרים, והם נחשפים למידע אישי וסודי ביותר. בין היתר פרצו לרשתות WiFi, למצלמות פרטיות ולטלפונים שהמשטרה לא הצליחה לפרוץ אליהם. הם שהשיגו את הצילומים ממצלמות של בית עסק, שהפלילו איש ציבור בכיר. גם הפעולות הללו בוצעו ללא צו בית משפט.

ציטוט:

דיווח: המשטרה עקבה אחרי ישראלים בעזרת תוכנת NSO שהותקנה בטלפונים ללא פיקוח.

התוכנה הותקנה מרחוק בטלפונים של ישראלים, האזינה לשיחות הטלפון שלהם וצפתה בהתכתבויות שלהם. לפי הדיווח שפורסם בכלכליסט ההוראה למעקב ניתנה ללא צו ופיקוח בית משפט. המשטרה: “אין שחר לטענות”

ציטוט:

המשטרה עקבה אחרי ישראלים באמצעות תוכנת פגסוס של חברת NSO, שהושתלה מרחוק במכשירי טלפון – כך פורסם היום (שלישי) בכלכליסט.

התוכנה השתלטה על טלפונים של מפגינים, עובדים בחברה ממשלתית, מתנגדים למצעד הגאווה ואף ראשי עיר ומקורב לפוליטיקאי בכיר, האזינה לשיחות הטלפון שלהם וצפתה בהתכתבויות שלהם.

לפי הפרסום, ההוראה למעקב ניתנה על ידי דרגים גבוהים במשטרה, ללא צו בית משפט או פיקוח של שופט. מי שביצע את המעקב היו אנשי צוות המבצעים המיוחדים בחטיבת הסייבר “סיגינט” המשטרתית.

המעקב נערך בין היתר כדי למצוא ראיות לפשעים שאזרחים היו חשודים בביצועם או במעורבותם, או כדי למצוא מידע שיעזור להפעיל לחץ על נחקרים.

באחד המקרים המשטרה פרצה לטלפון של ראש עיר מכהן – שם מצאה התכתבויות שהעלו חשד ליחסי תן וקח בינו ובין קבלן. התיק לא התקדם מעבר למידע שנמצא בידי המשטרה, ולפי הפרסום לא ידוע אם ראש העיר יודע שההתכתבויות שלו נחשפו.

ציטוט:

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (שלישי) כי פתח בבדיקה בנושא שימוש גורמי אכיפת החוק, ובפרט משטרת ישראל, באמצעים טכנולוגיים לצורכי אכיפה. במסגרת הביקורת ייבדק גם השימוש לכאורה של המשטרה בתוכנות שונות כדי לחדור לטלפונים ניידים של אזרחים, כדוגמת תוכנת NSO.

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי “ביקורת המדינה שמה דגש מיוחד על ההגנה על פרטיותם של אזרחי ישראל ותושביה. האמצעים הטכנולוגיים משמשים כראיות בהליך הפלילי ומעוררים שאלות של איזון בין התועלת שבהם אל מול פגיעה בזכות לפרטיות ובחירויות נוספות. האמצעים הללו גם מעלים סיכונים מפני זליגת מידע אישי ושימוש לרעה במאגרי מידע

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? די ברור מדוע המשטרה מזדרזת להכחיש את הדבר, אבל מצד שני, אפשר היה גם להודות שהשר לשעבר ששמו דומה לחנה הוא זה שלכאורה אחראי למצב הפסול שנוצר.

כרגע, עוד לא ברור מי עשה מה ולמה, אבל כנראה שנדע יותר בתום החקירה. החשד הוא שהכנופייה העבריינית ביצעה עוד עבירה, אבל בית המשפט יותר אוהב ראייה קבילה, ולא מספיקה לו שמועה.

ארצות הברית כבר הכריזה על חברת הריגול הידועה כאיום ביטחוני לאומה. מה יעשו הישראלים והישראלית עם המידע? מה יקרה לפוליטיקאים נוכלים שלכאורה ריגלו באופן לא חוקי אחר אזרחיות ואזרחים, יריבים ומבקרים לצרכים אישיים ונכלוליים, ובכך סיכנו את הדמוקרטיה החופשיה שבה שולטים חוקים?

מי יודע? אולי מידע אישי מביך סייע לעבריינים לבצע סחיטה לא כשרה של כל שומרי הסף במדינה, והדבר איפשר לנאשם הפלילי לאחוז בשררה ולהימנע מהרשעה? יתכן שהדבר שווה בדיקה.

קישור למאמר בכלכליסט. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- פרשת ריגול וסחיטה או תיאוריה? קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בדמרקר. קישור למאמר בשם- מרגלים איראנים ועבריינים מקומיים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

2 thoughts on “נראה שהדמוקרטיה ניצלה מדיקטטורה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן