נשיא ממלכתי ופושע סידרתי

נשיא ממלכתי ופושע סידרתי

זה לא תמיד נעים לשמוע דברים נכונים, במיוחד אם הם קצת מביכים או לא נעימים. מצד שני, אם מתעלמים מכאב שיניים הדברים בדרך כלל רק מחמירים.

ציטוט:

הנשיא הרצוג עונה למפגינים: “פועל כדי לייצר דיאלוג ושיח רחב”
נשיא המדינה אמר הבוקר בבית הנשיא כי “אנחנו נמצאים בעיצומה של מחלוקת עמוקה שקורעת את העם” • הוא הוסיף כי הנושא מדאיג אותו, ואמר: “פועל כדי למנוע משבר חוקתי היסטורי” • עוד אמר: “אני מודה בכנות שאינני בטוח בהצלחת המהלך”

עד כאן ציטוט.

מה לעשות. אפשר להסתיר, להכחיש, לתרץ תירוצים משכנעים סתם או להתעלם בנימוס ממבקרים, אבל זה לא ממש ישנה את האירועים המתועדים בדיברי הימים. מצד שני, ניתן להיות ישרים, אמיצים, כנים ומפוקחים, ובכל זאת לראות רשעים צוהלים וצדיקים סובלים.

לפני שנים היה בישראל נשיא מכובד שנסע לבקר את ידידינו הגרמנים. למרבה התדהמה, ריבלין גילה שמישהו במדינה נתן הרשאה למרקל למכור למצרים ציוד מתקדם שעשוי להוות סכנה למדינה. במילים אחרות, הנשיא ראה אצל הקנצלרית הנחמדה את המכתב שמעיד על בגידה בביטחון האומה, אבל הדבר לא הפריע לו שוב ושוב לתת את המפתחות ההנהגה לחשוד המרכזי בפרשה החמורה, גם אחרי שנודע שהיה לנאשם הפלילי רווח אישי מהקנונייה שהוסתרה ונחשפה.

מזה זמן יש בישראל נשיא חדש ורענן, והוא עושה כמיטב יכולתו להיות מאחד וממלכתי, כנראה בתקווה לא להחמיר את המצב הנפיץ והמסוכן שנוצר כאן.

אומנם, כבוד הנשיא היה יכול לבחור להתפטר ולהצהיר שמצפונו אינו מתיר לו לתת לפושע מועד את היכולת לרמוס את הדמוקרטיה, חוקיה ומוסדותיה בעזרת קואליציה שבוגדת בחזון המדינה, אבל זה לא קרה.

במקום זה, יש מאמץ מרשים מצד בוד הנשיא ללכד את האומה בזמן שהכנופיה העבריינית מסיתה לפלגנות, זוממת להרוס את הדמוקרטיה, פועלת לרמיסת חוקיה ומלבה שנאה שאינה עקרה של תורה.

יפה שכבוד הנשיא מודיע לאומה שיתכן וממלכתיות לא עושה רושם על הכנופיה. למעשה, בגלל ציפצוף שגרתי על חוקים ושבועות אמונים יש נגד חבריה שלל תיקים בערכאה.

בעברית קלה, הנשיא כנראה מודע לעובדה שמאוד יתכן והידברות רגועה לא תעצור את הפשע.

מצד שני, כנראה שבוז’י רוצה למנוע מאיתנו זעזוע ולכן הוא מדבר באופן יחסית מאופק ורגוע בעוד שבמציאות המצב בעצם מאוד גרוע.

תמיד נוכל לומר לכבוד הנשיא תודה על שניסה ואולי גם להביע בפניו הערכה, אבל את המערכה כנראה יכריעו החוק והדמוקרטיה. סך הכל, לא נראה שפניה של הכנופיה לפשרה או להידברות רגועה, וזכותה לבחירתה.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- דמוקרטיה נחושה עם מטריה. בשם- .קריאה גלמודה הפכה למקהלה. קישור למאמר בשם- הנשיא לשעבר חש צער? קישור למאמר בשם- החזון הלאומי הפך לכשל מוסרי?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן