סור מרע או שהתוצאה תהייה מרה

סור מרע או שהתוצאה תהייה מרה

האדמה הקדושה שעליה הקמנו מדינה דמוקרטית ושוחרת שלום חדשה ספוגה בדמם של המוני אבות ואימהות שלא זכו לגאולה.

המצווה העיקרית שנותרה ממה שכבר קרה ונעשה היא לכבד את החיים, שהרי כולנו בני אדם ובנות חווה שזכו להיות חלק מהבריאה. כדאי שהחווייה בה זכינו לתקופה קצרה תהייה נעימה ולא קשה או עצובה.

אומנם, התבקשנו על ידי השכינה לעשות טוב, לסור מרע לבקש שלום ולחפש הסדרה, אבל כנראה שההיסטוריה לא הגתה בתורה הקדושה והנכונה יומם ולילה, ומידי פעם חלה בה איזה תקלה כשזד מזיק בא.

לא כל ההחלטות בחיים קשות ולכן לפעמים הבחירה יחסית קלה. אפשר לעשות רע וכנראה להיפגע מהענשה, וניתן גם לעשות טוב ולעיתים לקבל תהילה או הכרת תודה.

ציטוט:

גנץ מאיים: “אם ההסתה והירי מעזה יימשכו – ארגוני הטרור והתושבים ייפגעו קשות”
שר הביטחון התייחס לירי מרצועת עזה ולהסתה של חמאס סביב הר הבית, והזהיר: “המהלכים שעשינו לפיתוח הכלכלה בעזה יוכלו להתרחב – או לחזור לאחור”. לדבריו, “לא נאפשר לא נאפשר לטרוריסטים או פרובוקטורים לפגוע במקומות הקדושים”

עד כאן ציטוט.

יתכן שהמסקנה היא שאולי אין צורך להתלהם או להיראות זועם אם אפשר פשוט להסביר בנימוס ולאיים. חוץ מזה, סיכסוכים עדיף לפתור בהידברות סובלנית שהיא הרבה יותר נעימה מעימות ולוחמנות מלאת הרסנות, שלא להזכיר את העצבות, היתמות והאבלות.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- נשבח פורעים ונודה למתאפקים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן