סיפור הצפרדע והעקרב

סיפור הצפרדע והעקרב

אדווה קלה זיעזעה את שלוות הביצה העכורה.

צפרדע נאמנה, מטופחת והדורה נשאה בנאמנות מעריצה עקרב בוגדני ואנוכי על גבה, וגם קירקרה בעבורו תעמולה לגישה פסולה ושגוייה ללא הפסקה במשך תקופה.

יודע דבר מספרים שאהבה לוהטת היא דבר נפלא, חיוני ומרכזי, אבל היא גם עיוורת. יתכן שכוחנות, לאומנות, שחיתות וסרבנות מעידות על גישה קצת אחרת מהמצווה החשובה לאהבה, שהיא עיקרה של תורה. חוץ מזה, גם כתוב בכתובים- עשה, טוב, סור מרע, בקש שלום ורדפהו, ולא מוזכרת בתהילים החובה לסרב להסדרה, להסית לשנאה, להסתבך בשלל כיתבי אשמה או בחשד לבגידה בביטחון המדינה בעבור עמלה.

הצפרדע בסיפור האגדה העזה ברוב חוצפתה לדבר עם המלך החדש שהדיח את הכנופייה, מייד חטפה עקיצה כואבת וארסית ממושא הערצתה, זה שנאשם בשלל כיתבי אשמה וגם חשוד בבגידה בביטחון המדינה בעבור עמלה אישית שמנה, והלכה הבייתה מלאת תוגה.

מי שהיה עבד צייתן ונאמן לפתע עזב משכן שקם במיוחד כדי לקדם את הכזבן העבריין. מי שלכאורה סר חינו משום מה איבד את העבודה בחינמון מוטה שעיקר כוונתו היא להדר ולפאר, לרומם ולשבח נאשם פלילי שכביכול יורשע. מי יודע? אולי זו רק מקריות משונה ולא סתם הענשה?

ציטוט:

אחרי 13 שנים: בועז ביסמוט עוזב את “ישראל היום”
ביסמוט, ששימש בחמש השנים האחרונות כעורך הראשי של העיתון, פורש מתפקידו. ממלא מקומו יהיה עמר לחמנוביץ’, עורך מוסף “ישראל השבוע”. העזיבה מגיעה ימים לאחר פרסום ריאיון מקיף בעיתון עם ראש הממשלה בנט.

לאורך שנותיו של ביסמוט בתפקיד, “ישראל היום” נחשב למזוהה עם עמדותיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בסוף השבוע האחרון פורסם בעיתון ריאיון מקיף עם ראש הממשלה הנוכחי בנט, שעורר בין השתר גם את זעמו של יאיר נתניהו. “הדבר היחיד שצריך להבין מעיתוני סוף השבוע שנראה כאילו הודפסו בצפון קוריאה”, כתב בטוויטר בנו של ראש הממשלה לשעבר, “הוא זה – ישראל היום הוא עוד כלי תקשורת של השמאל, ועוד כלי תעמולה פרטי של בנט”.

עד כאן ציטוט המתאר את קשייו של ביסמוט, שכנראה עשה טעות נוראה ועסק בעיתונאות במקום לעסוק כהרגלו בתמיכה בעבריינות, הצדקה לסרבנות שסותרת את עקרונות הציונות או במתן עידוד לשחיתות ולאומנות.

בסיפור המקורי, הצפדע העקוצה שאלה בכאב מלא אכזבה את העקרב מדוע הוא פגע בה, שהרי זה יגרום לטביעה, והוא ענה שאין לו ברירה, שכן זה מה שהוא יודע.

מי יודע? סביר שהעיתונאי הדעתני יתאושש, ימצא עבודה חדשה ויתקדם בקריירה, אבל עכשיו גם הוא יודע מה קורה למי שמנסה לסייע לפושע. שאר המדינה כבר יודעת זאת תקופה די ארוכה. למעשה, לפני כמה שנים אפילו יאיר חבר לנוכל הסדרתי, וגם הוא גילה בדרך הקשה את טיבעו הבוגדני, החרדתי והנקמני.

קישור למאמר ב-N12.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

One thought on “סיפור הצפרדע והעקרב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן