קשה להיות יהודי, פלסטיני ופרסי

קשה להיות יהודי, פלסטיני ופרסי

יתכן שהעם האיראני כלל אינו מרושע וזדוני. יכול להיות שגם האוכלוסיה שם בעצם הייתה קורבן למשטר אכזרי, כוחני ולוחמני.

ציטוט:

פסל של סולימאני הוצת באיראן
איראן ציינה השבוע שנתיים למותו של הגנרל הנערץ, שחוסל במתקפה אמריקנית. פסל בדמותו הוצת בדרום המדינה שעות אחרי שנחנך.

עד כאן ציטוט.

אולי חשוב להבין שאזרחיות ואזרחים בכל העולם בעיקר רוצות ורוצים לחיות, להתפרנס, לאכול, לישון ולגדל ילדים. רובנו רוצים להנות מהחיים ולא לסבול מקשיים או חששות מתמידים. מצד שני, לכמה קיצונים פעלתניים תמיד יש רעיונות קצת שונים, והם לפעמים קצת מסוכנים ומזיקים.

בכל קבוצה אנושית יש קומץ קטן של מופרעים, זדים ועבריינים, ולכן מאוד חשוב לכבד את החוקים וחלילה לא להזיק ליצירות וליצירים לצרכים אנוכיים. יש צורך להציב גבולות ברורים, נחרצים ונחושים אל מול פושעים מסוכנים, אחרת הדברים מתדרדרים.

למרבה הצער, ההיסטוריה מראה לנו שוב ושוב שפוליטיקאים נכלוליים וזדוניים לפעמים גורמים לנזקים איומים להמונים רבים לפני שהם מוחלפים.

בדמוקרטיה כל כמה שנים המצביעות והמצביעים בוחרות ובוחרים במועמדות ומועמדים שנראות ונראים מתאימות וראויים. לעומת זאת, במשטרים רודניים וטוטליטריים, העדפת ההמונים העצבניים, המדוכאים והזועמים לפעמים באה לידי ביטוי בצורה קצת שונה, בלי פתקים בחריצים.

דומה שמעברים ושינויים אינם תמיד קלים, אבל עדיף להימנע מעימותים ולנהוג בצורה שלא תזיק לאנשים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- לאיראן אין הרבה זמן. קישור למאמר בשם- להנחות שגויות יש תוצאות מצערות.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן