שבועת אמונים וסיבוכים פליליים

שבועת אמונים וסיבוכים פליליים

ללא קשר לציפציף חוצפני ועברייני על הסדר ניגוד עינייים וביזוי חוקים, האם העם יאשים את הנוכלים הסידרתיים גם בהפרת שבועת האמונים?

אולי תגיע עוד תלונה חסרת תועלת לבית המשפט העליון מהתנועה לאיכות הריקבון? מעניין אם גם כל מי שסייע לראש הכנופייה העבריינית יורשע בעוון סיוע לפשע במודע לאחר שהעבריין יוכנס לתא.

ציטוט:

אני מתחייב כראש הממשלה לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, למלא באמונה את תפקידי כראש הממשלה ולקיים את החלטות הכנסת” ושר יצהיר אמונים בנוסח הבא: ”אני מתחייב כחבר הממשלה לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, למלא באמונה את תפקידי כחבר הממשלה ולקיים את החלטות הכנסת”.

סעיף 14 לחוק יסוד: הכנסת קובע שחבר הכנסת יצהיר אמונים בנוסח הבא: ”אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת”. מי שנתמנה לשופט מצהיר הצהרת אמונים לפני נשיא המדינה בנוסח: ”אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולחוקיה, לשפוט משפט צדק, לא להטות משפט ולא להכיר פנים”.

עד כאן ציטוט.

מי שנשבע אמונים למדינה גם מתחייב לכזב, להפר הסכמים, להסתבך עד צוואר בפלילים, לדרוס חוקים ולרמוס מוסדות דמוקרטיים?

במבחן התוצאה, ללא קשר לשבועת האמונים למדינה ולחוקיה כבר לגמרי ברור שמי שמסובך עד צואר בשלל תיקים פליליים לא ממש כיבד את ההתחייבות שניתנה די הרבה פעמים ברבים.

מה דינם של הבוגדים בשבועת האמונים? כמה טוב שאנו לא מהפכנים צרפתיים אלא דמוקרטים תרבותיים ומנומסים. אצלנו החוטאים המזיקים רק מקבלים תאים, ביקורים ואפילו טיפולים רפואיים. אין בכיכרות הליכים כירורגיים זריזים לפושעים לקול מיצהלות ההמונים.

כנראה שהנאשם בפלילים אחוז חרדה קיומית או סתם סובל מביעותים מפחידים, אבל במציאות הוא יהייה מוגן במתקן כליאה וימשיך לחיות על חשבון אחרים.

קישור לויקיפדיה. קישור למאמר בשם- טעיתי, שגיתי, השמצתי והאשמתי. קישור למאמר בשם: כשירות, ליקות וניבצרות. קישור למאמר בשם- הצבעה במליאה תפתור את הבעייה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

5 thoughts on “שבועת אמונים וסיבוכים פליליים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן