בני הדודים הם למעשה אחים

בני הדודים הם למעשה אחים

פעם עלה ברשת החברתית והציבורית, הסובלנית והדמוקרטית, מאמר שוחר שלום שכלל את המילים- אין דבר כזה עם פלסטיני, והן היו חלק ממאמץ נוסף להסביר שמוצאם של השכנים הוא מאבותינו היהודים.

למרבה הצער, כנראה שמחשבים נבונים ראו בטעות מוחלטת בדברים הסתה לפגיעה ביצירים, לכאורה, או אולי ניסיון להפצת שקרים זדוניים ופוגעניים, אפילו שהנאמר ציטט נתונים מדעיים מבוססים, תקפים ואמינים שפורסמו במבט לחדשות בטלוויזה הלאומית לכל הצופות והצופים.

מה אפשר לומר? יתכן שגם מחשבים מתקדמים, זריזים, יקרים ומתוחכמים לפעמים שוגים. עובדה שכל המאמצים הרבים שנעשו בכתב במאמץ שווא לבטל את החסימה שאין סיבה לה עדיין לא צלחו, אפילו שעברו חודשים רבים, למעשה, מאז האירוע התמוה בקיר של יאיר אני בן ישראל, שכן כנראה את השם הספרותי החסוי שלי המחשב החברתי שחוסם רשעים עוד לא מכיר.

למטה מה שכבר פורסם בטלוויזיה ובעיתון בעבר, אבל למרבה הצער כנראה עוד לא נקלט ולכן טרם עזר לסיים את הסיכסוך המיותר.

ציטוט:

כתבה של ניסים מוסק בערוץ 1. לפי מחקרים- גנטיים, אנרתופולוגי, היסטורי-דמוגרפי וגיאורפי-היסטורי, 80%-90% מהפלשתינאים ממערב לירדן הם ממוצא של עם ישראל.

עד כאן ציטוט מעורר השתאות, שלא לדבר על האפשרות להתפקחות, הבנת הטעות, שינוי מדיניות ומציאת דרך מכובדת למניעת טרגדיות ים תיכוניות לגמרי מיותרות.

יושבי הארץ שלא גורשו על ידי הרומאים נותרו בכפרים, רעו את הצאן, עיבדו את האדמה, מסקו את הזיתים וכנראה חיו בתקווה לנס מאלוקים. לפני איזה אלף שנה הארץ נכבשה על ידי המוסלמים, ולתושבים שהעדיפו חיים כנראה לא הייתה ברירה אלא לומר אללה כאשר הם מתכוונים לאלוהים השוכן יחידי במרומים. כנראה שלחרבות שלופות יש השפעה דתית ורוחנית על אנשים, אולי בגלל קדושת החיים.

מסתבר שכמונו השכנים לא זוללים חזירים, את הבנים הזכרים הם מלים, וגם אצלם יש רק אל אחד ששמו קצת דומה לזה שלנו. ממש מדהים איך לא שמנו לב לדברים.

הערבים אומרים סלאם, ואנחנו אומרים שלום, הם אומרים אללה ואנו אלוהים, הם מכסים את שיער הנשים, וגם החרדים שלנו חשים צורך להיות צנועים, אז הם מחייבים את הנשים לעטות שביסים. מצד שני, אין לשכנים כיפה, יש להם מבטא והם אינם ציוניים, כך שיתכן שהם חייזרים מסוכנים ולא בצלמים, יצירים או ברואים עם גנים יהודיים.

אולי יהייה יותר קל לחתקיים כאן בשלום אם רק נבין שהשכנים המקומיים באמת חיים בארץ אבותיהם, ושבעצם יש לנו קרובים משותפים. למעשה איננו סתם בני דודים אלא ממש אחים.

בעברית קלה, לפי המחקר המדעי והרשמי שמופיע בקישור למטה ניתן להבין שרובם המכריע של הפלסטינים המפחידים והמושמצים בעצם נושאים גנים יהודיים. בנוסף, לכולנו אוייבים משותפים והם הקיצונים, הבורים, המוסתים לשנאת אחרים, מחלות, עוני ונגיפים.

האם ההבנה שהפלסטינים הם בעצם אחינו האבודים תעזור להביא שלום בין השבטים?

קישור לכתבה ששודרה במבט, יהי זכרה של התוכנית האיכותית וההיסטורית ברוך.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן