תחמוד, תחצוב ותשדוד. למה לעבוד?

תחמוד, תחצוב ותשדוד. למה לעבוד?

כידוע ליודעות וליודעים פעם משה לכאורה הביא לנו לוחות מקוריים מההרים, ומאז הרבה יותר ברור לפושעים שהם עבריינים או חוטאים. למרבה הצער, לא פעם מגלים שהמתחזים לכשרים הם בעצם נוכלים שכנראה חסרים אמונה בשוכן במרומים או בחוקים נבונים, קדושים ועתיקים, וזה קצת לא מביך ונעים

ציטוט:

רמב”ם טוען שחז”ל לא דרשו מעולם תרומות מבני אדם – גם אם מצבם הכלכלי היה דחוק, אלא עסקו במלאכה. הרמב”ם מדגיש שקבלת טובת הנאה מהציבור יש בה משום חילול השם בעיני ההמון “שיחשבו שהתורה מלאכה ככל המלאכות שמתפרנסים בהן ותזדלזל בעיניהם”.

הרמב”ם כותב “כל המשים על לבו שיעסוק בתורה ולא יעשה מלאכה ויתפרנס מן הצדקה, הרי זה חילל את השם וביזה את התורה וכיבה מאור הדת וגרם רעה לעצמו ונטל חייו מן העולם הבא. לפי שאסור ליהנות בדברי תורה בעולם הזה. אמרו חכמים: כל הנהנה מדברי תורה נטל חייו מן העולם. ועוד ציוו ואמרו: לא תעשם עטרה להתגדל בהם ולא קרדום לחפור בהם. ועוד ציוו ואמרו: אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות. וכל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטלה, וסוף אדם זה שיהא מלסטם את הבריות…”

ציטוט:

רבי ישמעאל [בנו] אומר, הלומד תורה על מנת ללמדיג, מספיקין בידו ללמוד וללמדיד.

והלומד על מנת לעשות, מספיקין בידו ללמוד וללמד לשמור ולעשותטו.

רבי צדוק אומר, אל תעשם עטרה להתגדל בהם, ולא קרדום לחפור בהם.

וכך היה הלל אומר, ודאשתמש בתגא, חלף.

הא למדת, כל הנהנה מדברי תורה, נוטל חייו מן העולם.

ציטוט:

100 אלף שקל לבר מצווה: האיש שממסחר את המקום הכי קדוש ליהודים.

כבר 21 שנה שמואל רבינוביץ, רב הכותל, הוא הגביר של המותג הכי חזק בעולם היהודי ■ הוא מגייס כספים, מטפח קשרים הדוקים עם התקשורת ובעלי ההון, נהנה ממעמד מיוחד בקרב הפוליטיקאים — ועושה חיים קשים לקבצנים במקום ■ הדובדבן שבקצפת: מדובר בתפקיד ללא הגבלת זמן.

ציטוט:

בעוד החילונים הולכים לים, לעבודה או סתם לשרת את המדינה על מדים, כת דתית ומשיחית בשחורים המורכבת ממתחזים ליהודים כשרים ועסקנים סחטניים וחמדניים השתלטה ותפסה במהלך השנים מונופול על הכל יכול, זה המוכר לתושבים בכינוי- השוכן במרומים.

החברים בקבוצה המשונה והקיצונית הזו חיים בציון אבל הם אינם ציונים. הם גם לא תורמים, לא עובדים ולא משרתים כחיילים כמו הפריירים הנחותים אלא מתקיימים כטפילים על חשבון משלמי המיסים.

חוץ מזה, בגלל השליטה המלאה על כל השוק ובכל הצרכנים רק הם אלה שמלים עם סכין ובלי משככי כאבים את הבנים הצרחניים, רק הם מוכרים חותמות, מזוזות והכשרים להמון מזונות מגוונים, רק הם מחתנים זוגות נירגשים ורק הם רוחצים וקוברים את ההולכים הדוממים בעבור חופן מזומנים שנגבה מהשכולים האבלים.

אומנם, בכתובים מוסבר שאלוהים אינו עגל הזהב, אבל את החסידים הגזלניים והחמדניים, אלה שמולכים ללא עוררין ומתחזים לנציגיו היחידים של השוכן במרומים, כנראה יותר מעניינים מצלצלין מאשר אהבת זולתים, או רעיונות חברתיים מכבדים ומוסריים מהכתובים הישנים.

למעשה, בפועל הנוכלים חומדים, סוחטים, מאיימים, מרמים וגם רוצים שליטה בילעדית בעיסקי אלוהים חיים כדי לשמור לעצמם על תזרים המזומנים ולוודא שאין בשוק שום מתחרים. אין פלא שהחברים בשחורים מצפצפים על החוקים, עושים מה שהם רוצים ולא מאפשרים למאמינים אחרים להתפלל לאלוהים, כאילו שהוא שייך רק לחרדים.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? אומנם כתוב במפורש “לא תחמוד” וגם מומלץ לא למסחר את התורה בשל קדושתה, אבל למרבה הצער לא כל המתחזים לכשרים הם גיבורים שכובשים יצרים או מכבדים את מצוותיו של השוכן במרומים.

למעשה, אחרי כמה עשרות שנים עולה הרושם שהמשתמטים בשחורים בעיקר מתעניינים בעגלים מוזהבים, במונופול על מקומות שקדושים לכל היהודים, וגם בשליטה בשוק ההכשרים, הנישואין, הגירושין, הקברים והגיורים.

מה אפשר לומר? זה די מוזר. אולי המתחזים לכשרים לא ממש מבינים בכתובים, או שאין להם אלוהים?
סך הכל, סיפור עגל הזהב נועד להסביר לנו שרוח וחומר הם שני דברים לגמרי שונים, אבל נראה שיש מאמינים שיותר מתעניינים במזומנים באשר בספרים ישנים.

קישור לויקיפדיה. קישור לויקימילון. קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- למי יש מונופול על הכל יכול?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “תחמוד, תחצוב ותשדוד. למה לעבוד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן