לפעמים אמצעים נוראים נעשים כשרים

לפעמים אמצעים נוראים נעשים כשרים

כשלפעמים אומרים בנימוס לאיראנים החירשים שיש אפשרויות אחרות במידה והם לא מעוניינים בהסדרים והסרת הסנקציות למה בדיוק מתכוונים?

ציטוט:

היערכות לתקיפה באיראן, עם יכולות פורצות דרך: השנה העמוסה של מכונת המלחמה הישראלית.

חיל האוויר מודה כי בשנה האחרונה מטוסי ה-f-35 ביצעו יותר פעילות מבצעית מאי פעם. בינתיים, בחיל ממשיכים לבצע בו התאמות לפי צרכים מבצעיים והופכים אותו לאחד מכלי הטיס הטובים בעולם, עם מגוון יכולות תקיפה, הגנה ואיסוף מתקדמות. “אין מקום שלא נוכל להגיע אליו”

ציטוט:

לפי הערכות המומחים, מדובר בטיל הדומה ביכולותיו לטיל “שביט” המשמש את ישראל לשיגור לוויינים. על-פי הערכות מומחי טילים בעולם, הטווח של הטיל נע בין 4,800 ק”מ עד ל-11,500 ק”מ, תלוי במשקל המטען שבראש הטיל. המומחים אף מרחיקים לכת וקובעים כי אם הטיל נושא פצצת אטום במשקל של 350 ק”ג בלבד, הוא מסוגל להגיע אל מטרות שמעבר לטווח המקסימלי. על-פי תמונות של הטיל הזה המופצות בעולם, ניתן לשגר את “יריחו 3” ממתקני שיגור במחפורות וגם ממערכת מתנייעת.

על-פי ההערכות בעולם, הטיל הפך למבצעי והוכנס לשימוש במהלך 2008 אחרי שנוסה בהצלחה, בפעם הראשונה, ב-17.1.2008 מבסיס שיגור בחוף פלמחים. על-פי דיווח סודי שנמסר לקונגרס בארה”ב כבר ב-2004, טיל מסוג “יריחו 3”, עם מטען של עד 1,000 ק”ג, יוכל להעניק לישראל את יכולת המהלומה הגרעינית לכל מדינות המזרח התיכון, כולל מטרות מכל סוג באיראן, אפריקה, אירופה, אסיה, כמו גם חלקים נרחבים בדרום אמריקה.

אין נתונים על מספר טילי “יריחו 3” המצויים על-פי הנטען בידי ישראל, אך סביר להניח כי מדובר בהרבה יותר מטיל אחד. שיגור טילים כאלה, כשהם נושאים בראשיהם נשק גרעיני, למטרות “אטומיות” באיראן, יכול לחסל את מאמץ ההתגרענות האיראני במהלומה אחת, מבלי לסכן חיי טייסים, מבלי לאבד מטוסים במסלול התקיפה או בסופו, ומבלי להיקלע לצורך לתאם את הפעולה עם מדינות זרות.

עד כאן ציטוט, ואולי כדאי שהפרסים הלוחמניים יקחו אותו ברצינות, שכן כמעט נגמרה לנו הסבלנות.

ראש הממשלה לאחרונה אמר בנאום רגוע באו”ם שמילים לא מחסלות איומים. חוץ מזה, בכתובים שלנו כתוב שרצוי להשכים קום ולנטרל סיכונים מוחשיים, כנראה בשל קדושת החיים.

האם האיראנים מבינים שלא נסכים שהם יסכנו את קיומם של היהודים, ושאנו רציניים? חס וחלילה, הם באמת רוצים לדעת מה קורה כשמעצבנים את הישראלים?

ברצון הרב חסדו השוכן במרומים אולי מנהיגי איראן לא יהיו אובדניים או יותר מידי הרפתקניים. למעשה, זה קצת מסוכן לשחק בגפרורים. אם הם מאוד משתוקקים לפגוש את הבורא שבמרומים, מה הבעייה פשוט להמתין בסבלנות כמה שנים?

קישור למאמר בוואלה. קישור מאמר ב- Israel Defence קישור למאמר בשם- מותר לקום על הקמים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

10 thoughts on “לפעמים אמצעים נוראים נעשים כשרים

  1. פינגבאק: itonBareshet

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן