תקומה, חנינה ואמונה מרגיעה

תקומה, חנינה ואמונה מרגיעה

טיפוח תקוות, שאיפות, חלומות וייחולים זו דרכנו לא לחוש לגמרי מיואשים. האמונה המוצקה בכך שיכול להיות ויתכן שפעם לכאורה אולי תבוא הקלה מאוד עוזרת לנו להמשיך במסע גם כשהדרך לא קלה.

לרוב הברואים, היצירות והבצלמים יש חלומות אישיים, וחשוב מאוד לפעול בסבלנות מתמידה למען הגשמת המאוויים ולא רק למלמל תחינות בישיבה או להעלות תחנונים לישועה ממרומים.

מצד שני, בהחלט מותר להוזות ולהוזים לדמיין ישועות, ניצחונות מופלאים, זיכויים מאישומים פליליים מבוססים וניסים אחרים גם כשאין הרבה סיכויים.

הנה למשל, מי שחולם על חנינה או שיבה לזירה בהחלט רשאי לרמוז על כוונותיו ותשוקותיו לפרהסיה, ללא קשר לסיבוכים משפטיים שלו בערכאה או לועדת החקירה שמסקנותיה כנראה יובילו לעוד אישום שיוודא ישיבה במתקן כליאה.

ציטוט:

נתניהו: עסקת טיעון שתכלול פרישה מהחיים הפוליטיים? משאלת לב של מישהו.

ראש האופוזיציה, ח”כ בנימין נתניהו, ניהל הערב (שני) שיחה ברשתות החברתיות, ובמהלכה נשאל על הטענות במערכת הפוליטית כי בכוונתו לשקול פרישה מהחיים הפוליטיים במסגרת עסקת טיעון בהליכים המשפטיים נגדו. נתניהו התחמק מלענות על כך ישירות, והשיב תחילה: “אני הולך, כל הזמן אני הולך. הלכתי על המכשיר בחדר הכושר, קודם הלכתי במרפסת של הכנסת. לשם אני הולך. זה כנראה משאלת לב של מישהו”. אולם, בהמשך אמר נתניהו בנושא: “אני ממשיך, צריך לעשות הכל כדי להפיל את הממשלה הזאת”.

נתניהו התייחס בהרחבה לתיקים המשפטיים נגדו, ולעדויות בבית המשפט ואמר: “הביאו את העד הראשון, אמרו עליו שהוא ‘עד גורלי’. אילן ישועה, לא הביא ישועה. הוא קרס. גם ברגר קרס. מה זה קרס? בקול דממה דקה. כשהעדים של התביעה באים הם מקבלים הדהוד דרמטי במהדורות בערב אבל אחר כך כשבאה החקירה הנגדית ומקריסה את העדויות האלה – קול דממה דקה”

עד כאן ציטוט מעורר סקרנות. יש קשר בין משאלות הלב של הנאשם בשחיתות לבין המציאות?

מה, יש אפשרות שהנאשם בשחיתות שגם חשוד בבוגדנות בגלל חמדנות וחוסר אחריות יתחמק מעונש ויהנה מחירות או עצמאות?

אומרים שמי שמאמין לא מפחד, אז כנראה שהנאשם בשלל תיקים פליליים שמסובך עד צוואר במעשים עברייניים ממציא לעצמו סיפורים שאינם לגמרי מציאותיים כדי להרגיש שאולי בכל זאת יש סיכויים לזיכויים.

נו, טוב. כשמבוהלים חסרי אונים חשים פחדים קיומיים מוצדקים, כנראה שהרבה יותר נעים להם להאשים אחרים, להתעלם מהסיבוכים ולקוות לניסים.

מותר לעבריינים סדרתיים להשמיע נבואות, ייחולים ותקוות באזני המרומות והמרומים. באותה מידה גם נביאים חילוניים זוטרים רשאים לתת תחזית לאירועים המסעירים הבאים, שכנראה יכללו הרשעה ברוב הסעיפים.

עכשיו לא נותר אלא להמתין בסבלנות רגועה ולראות איזה נבואה יותר נכונה. עד כה הכזבן הנכלולי טעה די בהתמדה, אבל מי יודע? אולי בעזרת קצת הנדסת תודעה והבעת משאלה יגיע לו נס מפתיע, הכל יהייה כשורה והמורשעת הלקוייה תרגע.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- הסברה עובדת בערך כמו הסתה. קישור למאמר בשם- והרי התחזית: הנבואה הפכה מציאותית. קישור למאמ בשם- שובה של התקווה. קישור למאמר בשם- המושחתים סופרים ימים. .קישור מאמר בשם- צילצולי אזהרה והתפקחות מרה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “תקומה, חנינה ואמונה מרגיעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן