אלימות מאיימת על האנושות

אלימות מאיימת על האנושות

כנראה שלפוליטיקאים, מנהיגים נבחרים ורודנים כוחניים יש צורך לעשות רושם מרשים על אנשים אחרים כדי לחוש חשובים, גדולים, ומשמעותיים.

למרבה הצער, יתכן מאוד שלא כולם וכולן מסתפקות ומסתפקים בהצצה מלאת תוגה, השלמה או גאווה בבבואה הנשקפת במראה, ולכן בא הצורך לקבל חיזוקים, אישורים ומחיאות כפיים מהמון צופות נלהבות וצופים מתפעלים.

ההיסטוריה מלאה סיפורים עגומים, עצובים ומצערים שמראים איך שיגיונותיהם החמדניים של יחידים גורמים להרס וחורבן נורא להמון מיליונים. בדמוקרטיות בדרך כלל לא מתרחשים כאלה דברים בגלל האיזונים והבלמים, אבל מלכים, סולטנים, קיסרים, צארים ורודנים שתלטניים לא מבקשים אישורים מאחרים, שהרי הם הכי חשובים.

בעבר, ההשמדה, ההריסה, הכתישה והרמיסה דרשו מאמצים רבים, והיו מלחמות קשות ומתישות שנמשכו תקופה ארוכה. ברוך השם, בעזרת המדע ופילאי הטכנולוגיה היום כבר אין צורך לרוץ בבוץ דביק בגבורה והקרבה לעבר איזה גיבעה בצורה שעליה יש עמדת מקלע. עכשיו מספיק רק לתת הוראה מהלישכה, ותוך שעה ניתן לחסל את האנושות כולה, כולל את מדינתו של נותן ההנחייה הראשונה.

מהסיבה שלעיל, מי שזומם להתחיל במלחמה עולמית כוללת צריך לקחת בחשבון שהיא תהייה קצרה, ושאחריה כנראה שישארו כמה מקקים במחילה עמוקה, אבל האנושות תהפוך להיסטוריה שכבר לא תלומד בשום כיתה.

ציטוט:

המתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה מחריפה: “מקווים שנוכל למנוע מלחמת עולם שלישית”
נאט”ו הודיעה על תגבור כוננות במזרח אירופה, בעוד שרוסיה מוסיפה לרכז כוחות מסביב לגבולות אוקראינה וחיל הים יוצא לתרגיל גדול בים הבלטי • “האם אנחנו ערב מלחמה עם רוסיה? זה תלוי בהם”, אמר נשיא הפרלמנט של אוקראינה בשיחה עם N12 • “כוח רוסי נוסף שייכנס לאוקראינה בדרך אגרסיבית יביא לתגובה חמורה”, הזהיר שר החוץ האמריקני.

ציטוט:

נאט”ו מתגברת כוחות במזרח אירופה; רוסיה: “הסבירות לעימות צבאי גבוהה מתמיד”
על רקע החשש הגובר מפלישה רוסית לאוקראינה, הודיעה נאט”ו כי היא שולחת ספינות ומטוסי קרב נוספים למזרח אירופה: “נגיב לכל הידרדרות בביטחון האזור”. הקרמלין גינה את המהלך והזהיר כי עימות ביוזמת אוקראינה קרוב מתמיד. בינתיים, בריטניה החלה לפנות עובדים מהשגרירות בקייב, וארה”ב הזהירה את אזרחיה: “פעולה צבאית רוסית יכולה להגיע בכל זמן”

עד כאן ציטוט.

מה שקורה בעולם לאחרונה לא באמת מבטא שאיפה עזה להביא את קץ המסע. למעשה, בדרך כלל אין לאנשים רגועים ושמחים רצון להנות מהלא נודע שמימנו אין חזרה, או למחוק את כולם וכולן מהמפה שתהפוך לשממה ארסית ורעילה לתקופה מאוד ארוכה.

במציאות, הכותרות התוססות, הבוערות והלוהטות כנראה בעיקר מבטאות צורך של אנשים שאפתניים לעשות פוזה, לחוש חשיבות ועוצמה, לקחת לעצמם מתנות בעזרת הטלת אימה, ולקבל אישור להיותם קיימים לעת עתה.

נו, טוב. מה לעשות. ההיסטוריה סובבת במעגלים וקצת קשה לעצור זאת. טיבם של בני האנוש נקבע מזמן, ומידי פעם הם סוטים מההוראות הקדושות וסובלים מהענשות. למעשה, מאז אדם אבינו, חווה אימנו והאבל על הבל שכבר לא סובל אנו כבר יודעים זאת.

סביר שיהיו בין הכוחות התגוששויות, התמודדויות, ונחשף להפרחות של איומים שיצרו חרדות, ניסיונות ומזימות, אבל לא בטוח שמי שיזם, זמם ועושה בעיות באמת רוצה להפסיק להיות.

חוץ מזה, אין לנו הרבה שליטה על רצונה של השכינה, שכנראה עושה מה שהיא רוצה. מסיבה זו, לסבול מחרדה קיומית זו פעילות מיותרת ששכרה אינו בצידה, ויודעי דבר מספרים שהכל לטובה.

במידה והעולם במקרה יושמד, זה יקרה ברגע אחד וסביר שכלל לא נדע שצריך לחוש פחד. בחלוף השנים המקקים כנראה יגיחו ממעמקים לחפש דברים טעימים, ואולי גם יהייה המשך לעוד כמה צורות חיים שחיות עמוק מתחת למים, אבל יתכן המחשבה הזאת לא באמת מביאה נחמה רבה למודאגות ולמודאגים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- ענני מלחמה ופוזה מפחידה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

3 thoughts on “אלימות מאיימת על האנושות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן