אולי ההנחייה הקדושה חשובה?

אולי ההנחייה הקדושה חשובה?

סובלנות, איכפתיות, שותפות, התחשבות ורעות בדרך כלל מביאות לתוצאות יותר נעימות מאשר גזענות, חמדנות, כוחנות, תוקפנות, אלימות ועימות.

כנראה שמסיבה זו כל הדתות בעולם הגיעו למסקנה שרדיפת שלום והידברות עדיפים על שפיכת דם. הציווי לא לפגוע בזולתים מופיע בכל הכתובים הקדושים, אבל לנוכח המתפרסם בעיתונים יתכן שלא כולם וכולן מבינות ומבינים את ההוראות ממרומים.

כידוע ליודעות וליודעים, מצווה עלינו להגות בה בלילות ובימים, אבל אין איסור חמור על גידול ביכורים או קציר חיטים כדי שיהייה לחם לעוללים הרעבים. כנראה שהכוונה היא שלעולם לא נשכח את העקרונות הבסיסיים, אבל השוגים יושבים, הוגים, מתפלמסים ומתפרנסים מנפנוף בקרדומים קדושים.

המאמינים משוכנעים שאם רק נמתין בסבלנות בסוף משיח יגיע ברכב לבן עם זנב וארבע רגליים. לעומתם, הציונים סבורים שכדי להגשים חזונות לאומיים צריך לעשות מעשים, ללחום בביצות ולייבש יתושים, לסלול כבישים, להקים יישובים, כמו גם להאבק בגבורה באוייבים, זדים ומזיקים.

חוץ מזה, לדמוקרטים גם חשוב שוויון והתחשבות בכל הבצלמים שברא השוכן במרומים, וזה אולי בגלל שהם לא דתיים בדלניים.

למרבה הצער, לא לכולם יש אלוהים או אמונה ברעיונות דמוקרטיים אנושיים, והדבר יוצר קצת סיכונים.

ציטוט:

“קרב מבטים”: ארה”ב ורוסיה מפנות דיפלומטים מאוקראינה.

חיל הים הרוסי פתח ב”תרגיל הגנה״ על חצי האי קרים • דוברת משרד החוץ הרוסי טענה: גם ישראל החלה בפינוי השגרירות בקייב. במשרד החוץ הבהירו: השגרירות פועלית • ביידן ופוטין צפויים לשוחח היום.

עד כאן ציטוט.

שלום לא בא לבד, שהרי שולטים בנו הפחד והחשד. מצד שני, כבר מזמן ידוע שיש לנו יכולות מדהימות כשאנו עובדים יחד. נו? אז מה המסקנה? לא עדיף שננסה להסתדר ונשתף פעולה?

איך אפשר להסביר לבני אדם ולבנות חווה שכולנו משפחה? שאנוכיות וחמדנות חסרת התחשבות לא תורמות לקהילה? אולי ניתן לספר לפרהסיה שכאשר נינהג כבוד, נלחם יחד בבורות, בעוני, במחלות ובקיצוניות נראה את משיח בא?

מי יודע? אולי האגדה הזו תשכנע ולא נדע עוד מלחמה?

הקישור השני למטה מסביר באנגלית צחה את משנתו של בודהיסט וויאטנמי נבון ואנושי שראה איזה נזק איום ונורא גורמת מלחמה. בדרך כלל, המאמינים והמאמינות באמונה שלמה באיזה גישה קדושה כלל לא יודעות ויודעים שבכל ההיסטוריה האנושית הארוכה, הרבה מאוד תרבויות הגיעו במקומות וזמנים שונים לאותה מסקנה עצמה.

הנה ציטוט מאמונה שונה ולא ממש ידועה, אבל אפשר לראות את הזהות:

The First Mindfulness Training: Openness

Aware of the suffering created fanaticism and intolerance, we are determined not to be idolatrous about or bound to any doctrine, theory, or ideology, even Buddhist ones. We are committed to seeing the Buddhist teachings as a guiding means that help us learn to look deeply and develop understanding and compassion. They are not doctrines to fight, kill, or die for. We understand that fanaticism in its many forms is the result of perceiving things in a dualistic or discriminative manner. We will train ourselves to look at everything with openness and the insight of interbeing in order to transform dogmatism and violence in ourselves and the world

The Second Mindfulness Training: Non-Attachment to Views

Aware of the suffering created attachment to views and wrong perceptions, we are determined to avoid being narrow-minded and bound to present views. We are committed to learning and practicing non-attachment to views and being open to others’ experiences and insights in order to benefit from the collective wisdom. We are aware that the knowledge we presently possess is not changeless, absolute truth. Insight is revealed through the practice of compassionate listening, deep looking, and letting go of notions rather than through the accumulation of intellectual knowledge. Truth is found in life, and we will observe life within and around us in every moment, ready to learn throughout our lives

The Third Mindfulness Training: Freedom of Thought

Aware of the suffering brought about when we impose our views on others, we are determined not to force others, even our children, any means whatsoever — such as authority, threat, money, propaganda, or indoctrination — to adopt our views. We are committed to respecting the right of others to be different, to choose what to believe and how to decide. We will, however, learn to help others let go of and transform fanaticism and narrowness through loving speech and compassionate dialogue

עד כאן ציטוט.

זה אולי קצת הפתעה אבל לא בושה הודות בכך- אהבת הזולת ובקשה להימנע מפגיעה מופיעה לא רק אצלנו אלא בכל דת.

כמובן, הבעייה היא שבמקום להבין שכולנו ברואים, בצלמים ויצירים מאוד דומים אנחנו עסוקים בהגנה על מה שבו אנו מאמינים, או שאנו סבורים בשגגה שהאחרים בטח טועים ורק אנחנו תמיד צודקים.

קישור למאמר בכאן. קישור למשנתו של בודהיסט שהיום עבר לשלב קיומי אחר. קישור למאמר בשם- ענני מלחמה ופוזה מפחידה. קישור למאמר בשם- אלימות מאיימת על האנושות. .

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

One thought on “אולי ההנחייה הקדושה חשובה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן