אמצעים דיפלומטיים יעילים

אמצעים דיפלומטיים יעילים

אומנם איראן מספרת כל הזמן שהדמוקרטיה האמריקאית וגם הישראלית הם לכאורה השטן, ומפתחת להנאתה אמצעים להשמדה המונית במטרה להשמיד חצי עולם, אבל אולי צריך להבין אותם.

סך הכל, לישראל ולאמריקה יש אפשרות להעלות את איראן בעשן והדבר כנראה מעורר אצל הפרסים חשש קטן. זה בטח קצת לא נעים להבין שאם תגזים, תזיק או תאיים על השכנים כבר לא תהייה כאן.

כדי לא להפחיד את הזוממים לפגוע באחרים או חלילה לתרום להתחממות עולמית ולהפיץ לעננים חומרים רעילים שיתפזרו גם לאזורים נוספים אולי עדיף להמנע מפתרונות יעילים, ושוב לנסות לדבר עם האיראנים.

אין צורך לספר לפרסים שהאפשרויות שלהם בעצם די מוגבלות, שכן הדבר עשוי לעורר בהם חרדות מיותרות. אולי עדיף לפרסם שהצעד הבא לא יהייה שינוי קל במפה אלא סתם איזה מגבלה כלכלית חדשה שתהייה יעילה כקודמותיה?

ציטוט:

ישראל וארה”ב קיימו שיחות חשאיות על תכנית חלופית מול איראן.

הפורום של שתי המדינות לנושא איראן דן בדרך הפעולה למקרה שלא תחדש את המו”מ על חזרה להסכם הגרעין. בצד הישראלי הדגישו את חשיבות התכנית החלופית, והאמריקנים העבירו מסר כי הסנקציות יוחזרו אם לא תהיה התקדמות.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? חשיפת תוכן השיחות הסודיות והמאובטחות ברבים כנראה נועד להרגיע את הפרסים. רשמית, האמריקים והישראלים לכאורה מסכימים לנסות אמצעים דיפלומטיים ואזרחיים שכבר נכשלו שנים. מצד שני, לא בטוח שתמיד אפשר להאמין למה שכתוב בעיתונים, שכן חלק מהמסרים מבלבלים.

במציאות, הישראלים כנראה לא יאפשרו לפרסים להיות מסוכנים, ולפי התורה כל האמצעים כשרים כשמדובר בהגנה על החיים. סך הכל, היהודים כבר יודעים מה קורה שמנסים לרצות רשעים זדוניים באמצעים מילוליים רכרוכיים. בפעם שעברה, זה עלה בחייהם של הרבה מליונים, ויתכן שמאז הפקנו לקחים.

אולי אנו סתם חשים קצת רדופים ועצבניים בעיקבות אירועים היסטוריים רצחניים, מזעזעים וסדרתיים במשך כמה אלפי שנים, אבל זה עדיין לא אומר שבכול דור ודור אין אתגרים רעננים שיצדיקו את התחושות הללו, אפילו שזה לא נעים.

הדלפת ידיעה סודית על כוונה להטלת מגבלות כלכליות נוספות נשמעת תרבותית ומייצרת כותרות מרגיעות, אבל בחיים תמיד יש הפתעות.

למרבה הצער, אם האיראנים לא יבינו מהרמזים שהם צריכים לשנות גישה ללא עיכובים או משחקים תוך ימים, יתכן שבקרוב הם לא יהיו, וכולם יחושו יותר בטוחים. מי יצטער על העלמם של האיראנים?

כאמור, רשמית ופומבית מדברים בחשאיות מוחלטת בקווים מאובטחים על שימוש באמצעים כלכליים, אבל אלה לא ממש מנטרלים סיכונים. למעשה, האמצעים הללו אינם ממש יעילים כבר שנים והאיראנים מתקדמים.

מאז שהקיצונים אלימים השתלטו על איראן לפני הרבה שנים המצב רק מחמיר והסיכונים גוברים. בעולם כנראה יבינו שלא הייתה ברירה אלא לנטרל איומים אם בוקר אחד נתבשר שהם כבר לא קיימים, כנראה מחמת היותם סרבניים, עיקשים, תוקפניים ומסוכנים.

כידוע ליודעות וליודעים, הכל תלוי ברצונו של הרב חסדו השוכן במרומים. לפיכך, אולי יבואו פתרונות רגועים, וגם יתכן שיהיו אירועים קצת שונים. אזרחיות ואזרחים לא שולטות או שולטים בכאלה עניינים.

קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בשם- הבטחה לדיונים וחשש מסיכונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן