ועדת חקירה תגלה מה שכבר ידוע?

ועדת חקירה תגלה מה שכבר ידוע?

כשועדת החקירה לאסון הנורא במירון תסיים את עבודתה, כדאי שננהג כאילו המסקנה שלה מפתיעה, אחרת היא חלילה תחוש זנוחה, נטולת הכרת תודה או לא מספיק חשובה. למען האמת, רק כשהמסקנות המפתיעות והמזעזעות יפורסמו לפרהסיה נדע מי לכאורה אחראים לטרגדיה.

עד כה רק היה ידוע שהאסיר המשוחרר דרעי ביקש, ושהשר ששמו דומה לחנה שלכאורה סייע לפשע במודע תמך, ושהנאשם הפלילי אישר את הבקשה. היום נודע שמפכ”ל המשטרה לכאורה ציית לפקודה שהגיע מלמעלה, וכך הנחה את מי שלמטה.

יפה מאוד שמפקד המחוז הזדרז לקחת אחריות, אבל מסתבר שהוא רק מילא פקודה ולמעשה היה היחיד שפעל במקצועיות ואחריות. מי יודע? יתכן שהקצין נאלץ לציית במקום לבחור בהתפטרות עקב מרדנות.

ציטוט:

מי התנגד, מי הזהיר ומי התעלם? הפרוטוקול המשטרתי הסודי מאסון מירון
הבקשה של מפקד המחוז הצפוני להגביל את ההשתתפות, ההתרעה של ראש אגף מבצעים וההתעקשות של מפכ”ל המשטרה: “להתיר כניסה מלאה של אזרחי המדינה”.

ציטוט:

מפקד מוז צפון- ” נושא באחריות כוללת לאסון”

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? לובשי מדים הם אנשים אמיצים שגם מגינים על המפקדים. מפקד המחוז לקח אחריות בגבורה, אבל יתכן שבעצם הוא ציית לפקודה. מפכ”ל המשטרה לא לקח אחריות לאישור קיום הילולה שסכנה חמורה בצידה, אבל גם הוא כנראה קיבל הנחייה מהשר ששמו דומה לחנה.

כמובן שהשר, שלכאורה סייע במודע לפושע שכנראה יורשע, לא הודה או לקח אחריות מלאה, שכן גם הוא ציית להוראה שהגיע מלמעלה. בקיור, האסיר המשוחרר רצה הילולה גדולה, דחוקה וצפופה ללא התחשבות בסכנה הגדולה, וראש הממשלה נכנע ושיתף פעולה.

ממה שפורסם עד כה לפרהסיה דומה שהעבריינים שאישרו את קיום השמחה ללא הגבלת כניסה אחראים ישירות לאסון הנורא, אבל הועדה טרם סיימה את מלאכתה, וסבלנות היא תכונה חשובה.

אין צורך לקפוץ למסקנה עד שלא נדע באופן רשמי מה קרה ומי אחראי למה. לא יפה סתם לחשוד במתחזים לכשרים שכבר מסובכים בהליכים עד צוואר לפני שיש מימצאים.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בישראל היום. קישור למאמר בשם- חפים וצחים עד לסיום ההליכים. קישור למאמר בידיעות. קישור מאמר בכלכליסט.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

מערכת העיתון

One thought on “ועדת חקירה תגלה מה שכבר ידוע?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן