גזענות ושנאה מובילות לשואה

גזענות ושנאה מובילות לשואה

פחד וזעם יוצרים שנאה, טינה ואיבה, כמו גם גזענות מסוכנת ומזיקה.

מסיבה זו, אבותנו פעם כתבו תורה שלמה, קידשו אותה והסבירו בעזרתה שהתחשבות ואנושיות עדיפות על עבריינות ורצחנות.

למרבה הצער, לא כל הברואים בקיאים בכתובים הקדושים. למעשה, יש בורים רשעים שסבורים בטעות שרק הם נעלים, ראויים ומובחרים. כדי לבסס את המחשבה הצנועה והנחמדה הזו הגזענים החביבים שואפים להשמיד, לבער ולהעלים את כל אלה שנחשבים קצת שונים.

לפני הרבה שנים כנראה שההורים שלי היו צעירים, והם הועלו ביחד עם הקרובים לקרונות בקר דחוסים, מצחינים ומחניקים. לאחר הגעה לרציף בגיהינום על זרועם נחקקו מספרים כחלחלים, וזאת כדי לסמן את המועד המדוייק בו יהפכו לאפר ועשן שעולה למרומים.

משום מה, המזימה הגזענית והרצחנית צלחה רק בחלקה. הורי השלודים חזרו מהמלחמה העולמית האחרונה יתומים, גלמודים ומצולקים, אבל איכשהו שרדו, עברו לארץ והתחילו חיים חדשים.

עשרות שנים לאחר שפרדי הירש האמיץ הקים באושוויץ צריף ילדים, נרצח ועלה למרומים, שמו הוכר כאחד מהיהודים שהצילו יהודים. הספרנית הצעירה ששהתה בצריף עם כמה ספרים אקראיים הייתה אמא, ואחד מהמדריכים היה אבא.

לפני כמה ימים אמא הסבירה לסקרנים מעונבים מדוע המרד המתוכנן לא פרץ, וזה היה בגלל שפרדי קיבל מנת יתר, איבד הכרה ולכן לא היה מסוגל לתת את האות למצפים, שרובם הפכו לאחר זמן קצר למלאכים.

רוב תושבי צריף הילדים הושמדו בגזים, אבל רצה הגורל או השוכן במרומים ודר’ מנגלה בחר כמה אסירות ואסירים לעבודות פרך במקום לכיבשנים. מסיבה זו אני נמצא כאן ומסוגל להעלות כמה מילים. בקיצור, אני חייב את קיומי הארעי לאדם מופלא שלא הכרתי, ושמח שאמא הצליחה לעשות קצת צדק היסטורי.

אמא מדברת בסרטון אחרי הדקה השבע עשרה, ומספרת על מי שהפעיל את הנוער היהודי, בפראג לאחר הכיבוש הנאצי ועד לצריף הילדים במחנה ההשמדה, שאותו הכירה והעריצה מאז שהייתה בת שתיים עשרה.

קישור לסרטון ביוטיוב. קישור לסרטון ביוטיוב. קישור לסרטון ביוטיוב. קישור למאמר בשם- בתי קברות, מסעות וזיכרונות. קישור למאמר בשם- מה?שנאה זו שגיאה?

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן