המלחמה בשנאה תסתיים בהסדרה

המלחמה בשנאה תסתיים בהסדרה

עולמו של הרב חסדו מורכב מהפכים גמורים שבכל זאת מתקיימים. מטבע הדברים קצת קשה להבין את התופעה הזו, וזאת משום שהיא תמוהה וגם לגמרי בילתי סבירה. מצד שני, זו המציאות המשונה.

אולי כדאי לתת דוגמה כדי שהאמירה למעלה תהייה קצת יותר ברורה.

ברקיע נטול עננים רואים בלילה כל מיני דברים. יש צופים שמבחינים באפילה חשוכה, עצומה ומפחידה. אחרים מתפעלים ממיליארדי כוכבים זוהרים שמנצנצים, זזים או סתם נופלים. חלק מהאנשים מספרים שיש בשמי הליל הרבה חושך שזרוע בהמון פנסים רחוקים, וכולם צודקים.

מה המסקנה מהדוגמא? בלילה רואים אפילה גדולה, אבל באותו זמן גם יש כוכבים רבים ברקיע. בכל יממה יש בבוקר זריחה ואז בערב באה שקיעה. בכל זרם חשמלי יש חיובי ושלילי. בקיצור, אפשר לומר שכל סוף הוא התחלה של מציאות חדשה או שונה. חוץ מזה, אין שלום בלי מלחמה, אין טוב בלי רע, ואין מצויין בלי גרוע.

למרבה הפליאה, המשתנה היחיד שהוא קבוע ויציב לנצח הוא שינוי מתמיד, וזה קצת קשה להבנה, במיוחד למי שמעדיף שיגרה או חושש מהבלתי נודע שטרם בא.

אחרי המסע המילולי בין כוכבים אולי הגיע הזמן להסביר למה הדברים בעצם חשובים: בקיצור אפשר לומר שבכל רע אפשר למצוא טוב, ולכן גם מלימונים חמוצים ניתן להכין משקאות צוננים.

ציטוט:

הבית הלבן: ביידן ומלך ירדן התחייבו ליצור תנאים להשגת שלום שכולל הקמת מדינה פלסטינית.

ציטוט:

נשיא אמריקה מזכיר לנו מה כתוב במגילה שהקימה את המדינה. השיטה הטובה ביותר לגבור על שינאה ולמנוע מלחמה כואבת ויקרה היא הסדרה. ללא קשר, חשוב לנטרל סכנה, וזה יועיל לכל הסביבה.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? יתכן שדווקא אסון רצחני ומזעזע שגרם למלחמה יוביל לנטרול סכנה ולבואה של תקופה יותר רגועה.

קישור למאמר בשם: מדינה למתונים ועונש לפושעים. קישור למאמר בשם- הסדר אזורי ימנע עימות הרסני.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן