יש אפשרות שחיות עשתה טעות?

יש אפשרות שחיות עשתה טעות?

פעם הועלתה לבג”צ השאלה המוסרית והראויה לגבי אישור כהונתו של נאשם בשוחד, הפרת אמונים ומרמה במשרה ציבורית רמה.

כזכור לזוכרות המזועזעות ולזוכרים ההמומים כבוד השופטת חיות אמרה שלכאורה אין עם הדבר שום בעייה, והוסיפה שכולם לכאורה תומכים, פה אחד, בהחלטה התמוהה.

זמן קצר לאחר ההצהרה המשונה קם שופט עליון אמיץ וסיפר בגילוי לב לאומה שההחלטה שהתקבלה מביעה כשל מוסרי נורא, וזה כנראה חשף לציבור את העובדה שלא כולם באמת חשבו כמו הנשיאה, שלכאורה קצת כיזבה.

ללא שום קשר, כמובן, השופט העליון לפתע נטש את כיסאו הרם, המרופד והמכובד בחיפזון, והסיפור הושתק, דעך ונעלם, ממש כאילו שאין בעוון הזה שום קלון.

אחרי שהכלבים שחטאו גם נבחו וניסו לתקוע מקלות בגלגלי הדמוקרטיה, ועוד צרחו איומים הזויים, מפחידים ומזעזעים למיקרופונים, נראה שכבוד הנשיאה הבינה שאולי היא קצת טעתה. י

יתכן שזה לא רעיון טוב לתת לכנופייה עבריינית לצאת משליטה, להסית לשנאה, לאיים על הדמוקרטיה ולהתפרע במליאה.

כמה טוב שחיות הבינה את המשמעות הרעה והמזיקה של החלטתה המוזרה. ממש נחמד לחשוב שהיא קלטה שעבריינות סידרתית מאיימת על המדינה העברית.

קצת מוזר שכל האמור לעיל זה לא עלה על דעתה של השופטת הנכבדה לפני שהאומה נגררה לכמה סבבי בחירות מיותרים ויקרים בגלל מעלליו הפסולים של נאשם בפלילים, שהוא ראש כנופייה

ציטוט:

בג”ץ פסק פה אחד: נתניהו כשיר להרכיב את הממשלה, ההסכם הקואליציוני תקף.

ציטוט:

השופט מני מזוז: “ממשלה בראשות נאשם בפלילים – כשל מוסרי”
אחרי שהעתירות נגד הרכבת ממשלת האחדות נדחו, שופטי בג”ץ פרסמו את הנימוקים המלאים. חיות והשופטים מזוז וקרא קראו להסדיר בחקיקה את הרכבת הממשלה בידי נאשם בפלילים: “כשל ציבורי-מוסרי שקשה להפריז בעוצמתו”. השופטת דפנה ברק-ארז: “תפקיד ראש הממשלה, מחייבים עמידה בדרישות גבוהות של דוגמה אישית וטוהר מידות”

ציטוט:

“נדרוס את בג”ץ, נכלא את השמאלנים” – מיכל רוזין דורשת דיון דחוף.
מיכל רוזין פנתה ליו”ר ועדת האתיקה ודרשה לקיים דיון דחוף לאור התבטאויותיו של חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד.

ציטוט:

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות התייחסה היום (שני) בכנס לשכת עורכי הדין באילת להתקפות על מערכת המשפט. חיות אמרה כי “גם כאשר מושמעת ביקורת, ניתן לצפות כי השיח יהיה ממלכתי ומכבד, אך לצערי, השיח הציבורי היום וההצעות השונות הנשמעות חדשות לבקרים, מתדרדרים למקומות שלא הכרנו, ואני מרשה לעצמי לומר כי מדובר במקומות מסוכנים ביותר”.

עד כאן ציטוט.

בקיצור, יתכן שהנשיאת בית המשפט הגבוה סוף סוף הבינה שלהעניק הנחה מקלה במתנה לעבריין סידרתי עם שלל כיתבי אשמה זה דבר שיוצר בעייה. למעשה, אפשר להבין לליבה וחרדתה הרבה ששל השופטת הרמה שכן משרתיו של ראש הכנופייה מאיימים לדרוס ולרמוס אותה, וזו אפשרות שכנראה קצת תזיק לדמוקרטיה.

כל הכבוד לתעוזתה של השופטת העליונה. זה לא פשוט להודות בטעות מביכה בפני האומה כולה. חוץ מזה, יתכן שעכשיו צריך לתגבר את האבטחה עליה, שכן היא עלולה לקבל מתנה מפחידה במעטפה.

קישור למאמר בערוץ שבע. קישור למאמר בוואלה. קישור למאמר בישראל היום. קישור למאמר בכלכליסט.

..ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן