להיות חרד או לחיות בלי דאגות?

להיות חרד או לחיות בלי דאגות?

מה יעשה העולם בתגובה למעשיו האלימים, התוקפניים והמאיימים של הצאר של הרוסים?

ציטוט:

“הסיפוח הכפוי הגדול ביותר מאז מלחה”ע ה-2”: מועצת הביטחון של האו”ם הצביעה על גינוי – רוסיה הטילה וטו.
ההצבעה נערכה כמה שעות לאחר הטקס המפואר בקרמלין, שם חתם נשיא רוסיה על הסכמי הסיפוח של 4 מחוזות אוקראיניים • במועצת הביטחון חברות 15 מדינות – 4 מתוכן נמנעו • ברוסיה תקפו את ההצבעה ואמרו כי “תוצאות משאלי העם מדברות בעד עצמן” • ההצבעה תעבור לאסיפה הכללית שבה אין אפשרות להטיל וטו.

עד כאן ציטוט.

בעבר פעם היה ניסיון מודאג להחתים רודנים שאפתיים על ניירות יפים ומהודרים. המערב חש הקלה תרבותית לתקופה קצרה ואז פרצה מלחמה נוראה, שכן ביריונים לא מפחדים מהסכמים חתומים או חוקים.

למרבה הצער, השפה היחידה שפושעים מבינים היא זו שהם עצמם מדברים.

בעברית קלה, מי שמאיים בכוחנות בוטה ובאובדן שליטה על יצר הרע צריך לדעת שתהייה להתנהגותו הפסולה תוצאה מאוד כואבת וקשה. למעשה, חשוב שיובן שלזדים הרשעים כנראה לא תהייה תקומה או הזדמנות נאותה להביע חרטה על השגיאה.

יתכן שהמערב הדמוקרטי למד לקח היסטורי וכבר לא יסתפק בטקס חתימה חגיגי עם איזה נייר רשמי. יכול להיות שתקלות קודמות לימדו את המדינות החמושות שלפעמים אין ברירות יותר טובות וצריך לנטרל סכנות לפני שיתחוללו אסונות.

בהחלט מותר לרודן שאפתן לחלום על גדולה שרק צומחת ותופחת עם הזמן, אבל מגיע שלב שבו העולם מבין שחשוב להיות מוכן לטפל בזריזות במצב שעשוי להיות מסוכן.

נחישות, אחדות ותקיפות לפעמים מצליחות למנוע עבריינות, אלימות, רצחנות וחוסר אחריות. טוב שהמערב פועל בנחישות ולא בסלחנות, רפיסות או עמימות.

מי יודע? אולי הצאר יבחר להראות שהוא קצת אובדני ולא ממש מעניין אותו באופן אישי מה יקרה לרוסיה מחר? מצד שני, יתכן שהוא ינסה לנהוג באופן קצת יותר הגיוני כדי לוודא את המשך קיומו הזמני.

הכנסת נשק גרעיני למערכה באוקראינה תהייה צעד קטלני, ולא בטוח שהצאר מעוניין בהשמדת העם הרוסי בגלל איזה מחוז בדלני. העולם מוזמן לחוש עצבני, אבל לא בטוח שזה יעזור, שהרי יודעי דבר מספרים שאת הכל בעצם מנהל וקובע איזה אל שמימי.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- גם ביריונים חוששים מנזקים. קישור למאמר בשם- הרוסים, האיראנים ומהפכנים צרפתיים. קישור למאמר בשם- גם פרעה פעם הקשיח את ליבו. קישור למאמר בשם- התאוריה ויישומה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן