גם פרעה פעם הקשיח את ליבו

גם פרעה פעם הקשיח את ליבו

ממש לא יאומן. מסתבר שלא תמיד העם שמח לחיות תחת שלטונו של רודן אכזר, אלים ומסוכן.

ציטוט:

מחאה ברוסיה: למעלה מ-1,300 מתנגדי גיוס נעצרו, פקקי ענק במעברי הגבול.
לאחר שפוטין הורה לגייס מאות אלפי אזרחים בעלי ניסיון קרבי למלחמה באוקראינה – החלו מחאות ברחבי המדינה, שהובילו למעצרם של למעלה מאלף אזרחים • “לא למלחמה!” קראו המפגינים • במקביל, מאז הודעתו של פוטין, אזרחים רבים נמלטו מרוסיה בעיקר לטורקיה – עד הודעה חדשה.

ציטוט:

מהומות החיג’אב באיראן: “מניין ההרוגים עלה ל-31, שיבושים בגישה לאינטרנט”

ארגון זכויות אדם דיווח על זינוק במספר הנפגעים בעימותים שפרצו לפני שישה ימים בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, ומפגינים תקפו כוחות ביטחון ותחנות משטרה. משמרות המהפכה מאיימים.

עד כאן ציטוט שכנראה מתאר את המציאות.

מה אפשר לומר? פעם העם בצרפת חש מקופח, מנוצל וממורמר, ומאז יש שם דמוקרטיה ושלטון המלוכה מזמן עבר ונגמר.

ברוך השם, אצלנו לא היה צורך לערוך טקסים פומביים עם ניתוחים כירורגיים מפחידים בכיכר או לנהל קרב אלים, מר ואכזר עם קלגסי המשטר. הציבור הדמוקרטי יצא באופן תרבותי עם שלטים ומיצגים, וקיבל קצת מהלומות מהשוטרים. החוטאים העברייניים הודחו בעזרת פתקים קטנים, ויסיימו מאחורי סורגים כשהם בריאים ושלמים.

יתכן שמהפכות דמוקרטיות שאינן אלימות עדיפות ממהומות קטלניות, אבל לא תמיד רודנים מסכימים לוותר על האחיזה במושכות, ולעיתים התוצאות קצת עגומות.

אפילו פרעה בהתחלה לא התרשם מהבקשות ומהמכות, והדבר גרם לאסונות. למרבה הצער, לא כל השליטים מתעניינים בסיפורים ממגילות נושנות, והכשל החינוכי הזה עושה כותרות.

מידי פעם רואים איך שיגיונותיהם של רודנים יחידים גורמים סבל רב להמונים, ודי עצוב לחשוב שההיסטוריה סובבת במעגלים. מה, מטעויות לא לומדים? מחורבנות קודמים לא מפיקים לקחים? למה בכל דור ודור באים זדים?

דמוקרטיה היא שיטה שמתחשבת בכל היצירים, הבצלמים והברואים, אפילו אם הן רק נשים או קצת שונים מרוב האחרים. מהפכות דמוקרטיות עושים בעזרת ספירת קולות. למרבה הצער, לא כל הקהילות בעולמו הן דמוקרטיות, מתחשבות וסובלניות.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בוואלה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “גם פרעה פעם הקשיח את ליבו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן