מסתירים מימצאים ומאשימים אחרים

מסתירים מימצאים ומאשימים אחרים

מי שלא מסכים לחקירה משותפת וגלויה אלא מסתיר מימצאים ומסרב לשתף פעולה עושה זאת כדי לחשוף את כל האמת לפרהסיה ללא השהייה?

יכול להיות שמי שמערים קשיים על בדיקה מנסה להסתיר תקלה שהובילה לתוצאה מרה? אם אין בעייה למה יש ניסיון למנוע חשיפה?

ציטוט:

ברשות הפלסטינית חוששים שהאמת תתגלה,
מה שמתבקש כרגע זו חקירה משותפת ואמינה של ישראל עם הרשות הפלסטינית, במעורבות פתולוג מוסכם, שתקבע את זהות היורה שפגע והרג את עיתונאית אל-ג’זירה • הרשות הפלסטינית מערימה קשיים – כנראה בניסיון למצות את הפגיעה התדמיתית בישראל • אלוף במיל’ עמוס גלעד.

עד כאן ציטוט מעורר סקרנות.

הפלסטינים נחפזים להוציא מסקנות ולהאשים את הישראלים הרעים אבל מסרבים לחשוף את המימצאים? זה קצת מוזר, שלא לומר מעורר חשדות קלים. הרי אם היו למשמיצים הוכחות הם בטח היו יוצאים עימן בקול תרועה לצלמים ומתלוננים שהציונים לכאורה שואפים לחסל עיתונאית מפורסמות שאינן חמושות או מסוכנות מול מצלמות, וממש משתוקקים להסתבך עם כל השכנים במדינות המוסלמיות כאילו שחסרות להם צרות.

במציאות מי שמסתיר לא ממש פועל באופן סביר. אם יש הוכחה שישראל היא לכאורה הרעה בהצגה אז למה לא רואים את המימצא? מדוע מסתירים את הקסדה ואת הקליע שהוצא? זה אולי יקח קצת זמן אבל בסוף כנראה נדע מי ירה את הקליע שגרם לאסון נורא.

מצד שני, מסקנה אחת כבר עכשיו לגמרי ברורה, צלולה, נכונה, אמינה ועגומה: בלי הגשמת חזון המדינה תמשך ההסתה, השנאה והלוחמה.

רק שלום והסדרה ינמיכו את הלהבות האיבה שנוצרה משנים של הסתה פרועה ויביאו רגיעה. חוץ מזה, הימנעות מרצח היא מצווה קדושה בכל אמונה, כך שהדת לא באמת אשמה במהומה אלא אולי השימוש הפסול שפוליטיקאים נכלוליים עושים בה כדי לעודד פגיעה שהיא חטא נורא.

יתכן שהגיע הזמן לשקול שיבה לנתיב שהוא דרכה של תורה ורצונה של השכינה, ללא קשר לשמה שיכול להיות בריאה, אלוהים או אללה. אף דת לא ממליצה על שנאה, רשע ופשע, ולכן אולי רצוי שנכבד את ההוראה. חוץ מזה, בלי הסדרה יש מריבה שמובילה לפגיעה, יגון וחרטה.

בכל הצדדים הדתיים יודעים שרדיפת שלום זו מצווה ממרומים. החילונים הישראליים גם יודעים שחתירה להסדרים זה חזון המייסדים ושרק בדמוקרטיה כולם שווים. רק צריך שנהייה אמיצים ונמצא ביחד דרך לעצור את הקיצונים המסוכנים ששואפים להנציח את מעגל הדמים, שזה חטא לשוכן במרומים.

קישור למאמר ב- N12. קישור למאמר בשם- עיקרה של תורה, חזון המדינה והסתה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

מערכת העיתון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן