מצבה של איראן קצת מסוכן

מצבה של איראן קצת מסוכן

יש לנו בעייה קטנה, והיא קצת מטרידה, שלא לומר מעוררת דאגה קלה כדי לא להבהיל את הפרהסיה.

איראן מנסה לבנות לעצמה נשק להשמדה המונית, והצאצאים והצאצאיות של השורדים והשורדות של כאלה פעולות נוראות מתנגדים ומתנגדות לתוכניות. סך הכל, הן מזיקות, מסוכנות ומאוד כואבות.

ציטוט:

גורם ישראלי בכיר התייחס בצהריים (שבת) למגעים המתקדמים על החזרה להסכם הגרעין, ואמר כי בישראל מקווים שעדיין ניתן לשנות את הכיוון שבו, כך נראה, הולכת ארה”ב. “הפור עוד לא נפל. היינו כבר במצב יותר מתקדם מזה”, הוא אמר. “השינוי הוא שיש פתאום נכונות איראנית, אבל האיראנים לא עובדים כל כך מהר. אנחנו מקווים שזה הפיך”. כחלק מהלחץ הישראלי הגובר להימנע מחתימה על ההסכם, ייצא בשבוע הבא ראש המל”ל איל חולתא לארה”ב בשליחות ראש הממשלה יאיר לפיד

עד כאן ציטוט.

ישראל כבר הודיעה ברבים די הרבה פעמים שהיא לא תאפשר לאיראנים לאיים על היהודים. למעשה, גם האמריקאים מבינים שחיוני לעצור כאלה דברים, ללא קשר למחירים, אפילו שהם כנראה מעדיפים הסכמים והסדרים רעועים עם כזבנים נכלוליים.

בשלב זה, נראה שהאמריקאים מוכנים לקבל חוזה מפוקפק עם חורים, שהוא כנראה עדיף מבחינתם על נתק מוחלט והחמרה שתוביל לנזקים איומים. לעומת ידידינו הנאמנים, הישראלים קצת פחות רגועים, שהרי הם המטרה לטילים המסוכנים שהאיראנים התוקפניים בונים.

הממשלה האחראית, הנבונה והנחושה מבינה שלפעמים אין ברירה אלא לנטרל סכנה, זה גם מהתורה, וכבר הודיעה שהיא שומרת את הזכות הזו לעצמה, שהרי זה לא איזה מזימה מעוררת הנאה אלא צורך קיומי של אומה שכבר מספיק סבלה.

יתכן שבעולם לא מבינים שהמאמצים הישראליים למנוע הסכם עם חורים לא נעשה לטובת האמריקאים או האירופים, ואפילו לא בעבור היהודים. במציאות אנחנו לא ממש חוששים, שכן אנו מוגנים, מצוידים, עירניים, מאומנים וחמושים, וגם רגילים להיות הקורבנות הניצחיים בעבור עמים אחרים. הדאגה אינה באמת מפני האיראנים אלא מהצורך לקום על הקמים.

הסדר גרוע שיאפשר למהפכנים הפרסים להמשיך במאמציהם להיות מסוכנים יאלץ אותנו לעשות לאחרים מה שלנו היה מאוד לא נעים. בעברית קלה,ההנהלה כנראה מתאמצת להימנע מהצורך לחולל שואה למטרות הגנה.

למרבה הצער, לא על הכל יש לנו שליטה, ולכן אם איראן רוצה להמר על גורלה או לזרז את המפגש המרגש עם אללה זו זכותה המלאה. למעשה, אפשר אפילו לעזור לה להגשים את משאלתה הקדושה.

קישור למאמר בידיעות. קישור למאמר בשם- תצוגת תכלית תביא לתפנית? קישור למאמר בשם- קדושת החיים מצדיקה חיסול איומים. קישור למאמר בשם- איומים עשויים לגרום נזקים. קישור למאמר בשם- רומזים, מסמנים, מנטרלים ומתכוננים. קישור למאמר בשם- יפה ששולחים הסברים לזדים. קישור למאמר בשם- הישראלים לא משחקים. קישור למאמר בשם- למה המאויימים מאיימים? קישור למאמר בשם- מחוסר ברירה עשוייה להעלם סכנה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “מצבה של איראן קצת מסוכן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן