ננסה הידברות עם עבריינות וסרבנות

ננסה הידברות עם עבריינות וסרבנות

קצת קשה להישאר רגוע כשהמצב לא ברור, מדאיג, מטריד, מפחיד, חמור או חלילה מרמז על בואו של סוף עגום לסיפור. הבעייה שלעיל אפילו יותר גדולה וקשה כאשר זה לא אישי אלא קורה לכל הציבור.

מה אפשר לעשות בכאלה מצבים מלחיצים? אולי תצוגה של ניסיון מצד השילטון להגיע לפתרון תסייע להשקיט את חרדותיו הקיומיים של ההמון בציון? סך הכל, יש איום ממשי לרמיסת החזון, וזה לא ממש מעורר בציבור תחושת ביטחון.

ציטוט:

צוותי המשא ומתן ידונו בחוקי ההפיכה בשבוע הבא, סדר הנושאים טרם נקבע.

עד כה עסקו הדיונים בבית הנשיא בסוגיות טכניות, וכעת יתקיימו במקביל על כמה נושאים. בליכוד מעדיפים לדחות את הדיון על הוועדה לבחירת שופטים. ביש עתיד מעוניינים לדון בכלל הסוגויות העומדות על הפרק במקביל, ולא להגיע להסכמה על נושא אחד ללא שיח על נושא אחר.

עד כאן ציטוט שמודיע לאומה שכבר מספיק סבלה שלכאורה תיתקיים הידברות.

במציאות, אי אפשר לוותר על חזון הציונות ולעבור למלכות או לרודנות. מצד שני, נחמד להראות לפרהסיה בכותרות הלאומיות שכביכול יש מאמץ הנהגתי לעשות פוזה של הידברות, אחריות וממלכתיות.

מי יודע? אולי בעוד שהמפגשים מתקיימים, זוחלים וסובבים במעגלים תהייה במליאה הצבעת אי אימון קונסטרוקטיבי שתדיח פושעים סידרתיים, או שכבוד השופטת חיות תצא מהניבצות, תתעורר, תיקח אחריות ותשים גבול ברור לעבריינות.

אין דבר כזה- “חצי דמוקרטיה” או סיבה טובה לסלוח לפשע, ולכן בתום ההצגה שנועדה להציג מאמץ לפתור את הבעייה כנראה שלא תהייה הסכמה עם מטרות הכנופייה.

לעת עתה, צריך להביע תקווה קלושה שהידברות פורייה, נחושה וגמישה תביא הסכמה שתועיל למדינה.

אחרי המפלה והעדר הסכמה יהייה ניתן לעבור לשלב הבא, זה שיביא תוצאה וישיב את הדמוקטיה לנתיבה בצורה חוקית ואזרחית שאינה אלימה.

קישור למאמר בהארץ. קישור למאמר בשם- הרשות השותקת דוממת? קישור למאמר בשם- שבועת אמונים וסיבוכים פליליים. קישור למאמר בשם- טעיתי, שגיתי, השמצתי והאשמתי. קישור למאמר בשם: כשירות, ליקות וניבצרות. קישור למאמר בשם- הצבעה במליאה תפתור את הבעייה.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן