עבריינים ראויים לתפקידים ציבוריים?

עבריינים ראויים לתפקידים ציבוריים?

כנראה ששר המשפטים הישראלי ואפילו היועץ המשפטי כבר לא חוששים מהנאשם הפלילי.

לפתע פתאום הצדיקים שבעבר סייעו לנאשם המסובך עד צוואר בהמון תיקים משפטיים מדברים בעד שמירת הסדר הציבורי ומניעת אפשרות שעבריין סידרתי ינהל את המפעל הלאומי למען רווח אישי. מה אפשר לומר? ממש מפליא.

ציטוט:

מנדלבליט בהתייחסות ראשונה ל”חוק נתניהו”: “לא פרסונלי – מוודא שהממלכתיות תגבר על כל אינטרס אישי”

היועמ”ש נאם בכנס בנושא “אתיקה של נבחרי ציבור” ודחה את הטענות לגבי חוסר הלגיטימיות של הצעת החוק שנועדה למנוע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה • הוא אמר כי התיקון המוצע לחוק “הולך בצד אגודל בתלם החקיקה ופסיקת ביהמ”ש העליון”

“החוק המוצע מבקש לילך בדרך זו ולהתאים את המצב המשפטי החל על כשירות נבחרי ציבור אחרים, גם ביחס לכשירות לכהן כראש ממשלה”, סיכם מנדלבליט. “יש בו לוודא כי הממלכתיות תגבר על כל אינטרס אישי”.

סגן רה”מ ושר המשפטים גדעון סער אמר בכנס כי “עם כניסתי לתפקיד הצהרתי על מחויבותי לזכויות היסוד של אזרחי ישראל בהליכי חקירה ומשפט. בחודש הבא, חודש נובמבר, נפיץ את תזכיר חוק יסוד זכויות במשפט ונכתוב פרק נוסף בחוקה הישראלית, ונעניק לזכויות אלו מעמד חוקתי”.

עד כאן ציטוט מעורר התפעלות.

במשך הרבה שנים הדוברים הצייתניים וההססנים שירתו את הנאשם בפלילים בנאמנות ומשום מה רק עכשיו הם פתאום נזכרו שסיוע לפושעים בעצם נחשב לעבירה שעימה עונשים די חמורים? מדהים.

למרבה המזל, מי שפעם הייתה פקידה פלוגתית ושרת המשפטים, זו שקיימה קשרים חמים עם עבריין שהסתבך בחטאים מביכים, משוכנעת שאין שום בעייה אם את המדינה ינהלו נאשמים בפלילים.

ללא קשר לגמישותם של משרתי ציבור ישרים, טוב שיהייה חוק שימנע מעבריינים לנהל לכולם וכולן את החיים.

העבריינים הנכלוליים לא יוכלו להטיל סגרים, להזניח קשישות וקשישים, לקבל רווחים מבגידה בשלום האזרחיות והאזרחים בלי שבמישרד הביטחון יודעים, לאפשר רמיסה של עשרות מאמינים תמימים במקומות דחוסים לצרכים פוליטיים אנוכיים, להרוס לנו את החיים ולא לעשות הסדרים, שזה חזון המייסדים.

שרת הפנים אוהבת נוכלים ועבריינים שמסובכים עד צוואר בהליכים פליליים? למה? זה עוזר לה בסקרים אצל קומץ הקיצונים, הסרבנים והגזענים המוסתים לשנאת אחרים בניגוד למצווה בכתובים?

ציטוט:

קומץ גזענים לאומנים, אכזריים וסרבניים מהשוליים הפוליטיים נכנסו לכנסת, ומשנתם השגוייה שסותרת את התורה ומטיפה לשנאה עכשיו מיוצגת במליאה.

זה אולי קצת לא נעים שממשיכיו האידיאולוגיים של כהנא ורוצח ראש הממשלה מתחזים לכשרים, יושבים חסינים ומפיצים שנאה מהמליאה, אבל זו המציאות המרה.

לא תמיד קל להביט במראה אם הבבואה אינה יפה. מי יודע? יתכן ששרת הפנים הנאה הזדעזעה להבין שבמקום אהבת הזולת ובקשת שלום שמומלצת בתורה יש בכנסת זדים רשעים שלא מכבדים אחרים.

במקום להביע זעזוע על כך שאנשים שאינם דמוקרטים, שוויוניים, שוחרי שלום או מוסריים נבחרו על ידי מעט מאוד בוחרות ובוחרים, השרה בחרה לספר שלכאורה הושמעה ביקורת שאינה נכונה לגבי חצי אומה. היא לא קצת מגזימה?

עד כאן ציטוט שלכאורה מעיד על בעייתיות, שלא לומר מרדנות, כזבנות או נכלוליות.

למרבה המזל, רוב התושבות והתושבים כן זוכרות וזוכרים מה כתוב במגילה שהכריזה על הקמתה של מדינת היהודים. בדמוקרטיה בריאה, יש מקום גם למיעוטים שאינם דמוקרטים, משכילים, נבונים, אנושיים או נחמדים. זכותם של הבדלניות והבדלנים לשאוף למלחמה לעולמים, אפילו שבתורה אנו מצווים להסתדר עם אחרים.

מצד שני, אין באמת צורך להתרגש כשמגלים במה בני ובנות המיעוטים מאמינות ומאמינים אלא רק לשים גבולות ברורים, שיכבדו את החוקים וימנעו נזקים.

קישור למאמר ב-N12.קישור למאמר בשם- אי דיוקים בעבור כותרות בעיתונים.

ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר.

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

3 thoughts on “עבריינים ראויים לתפקידים ציבוריים?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן