שלום ושוויון הם החזון לציון

שלום ושוויון הם החזון לציון

למרבה הצער, פלגנות, קיצוניות, לוחמנות ומרדנות כבר גרמו לנו נזקים לאומיים חמורים, ועדיין לא בטוח שהופקו כל הלקחים ההיסטוריים המרים, אפילו שאנו מקוננים בהתמדה וזוכרים המון שנים.

כידוע ליודעות וליודעים, רק שלום באמת מביא ביטחון. לעומת זאת, ריב ומדון גורמים להרס, אימה, שכול ויגון. כנראה שבגלל זה בכתובים הקדושים ממליצים לנו ממרומים לסור מרע, לעשות טוב, לבקש ולרדוף שלום, אחרת נגרם סבל איום.

הסתה מתמידה ויזומה לשנאה, חרדה, טינה ואיבה פעם גרמה לעשב מופרע לחטוא ולהפר את החוק הכי חשוב בתורה. זו כוחה של הסתה. אחרי שחוזרים על שקרים מספיק פעמים, גם צדיקים כשרים, אלימים ונבונים שוכחים שיש לבקש שלום ולכבד אחרים, והופכים רוצחים שיושבים סגורים וגלמודים בחדרים קטנים לכל החיים.

חזון המדינה היה לדמוקרטיה שוחרת הסדרה. עיקרה של תורה זה רדיפת שלום והימנעות מפגיעה. איך קרה שמסיתים מזיקים הצליחו להסית אומה שלמה מנתיבה ומהכתוב במפורש בתורה? ממש מעורר פליאה.

טוב שהממשלה הרעננה סילקה את הכנופיה המזיקה, שכן עכשיו אפשר לשוב לחתירה להשגת המטרה ללא הפרעה.

ציטוט:

מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויו​ת חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.

אנו קוראים – גם בתוך התקפת-הדמים הנערכת עלינו זה חדשים – לבני העם הערבי תושבי מדינת ישראל לשמור על שלום וליטול חלקם בבנין המדינה על יסוד אזרחות מלאה ושווה ועל יסוד נציגות מתאימה בכל מוסדותיה, הזמניים והקבועים.

אנו מושיטים יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו. מדינת ישראל מוכנה לתרום חלקה במאמץ משותף לקידמת המזרח התיכון כולו.

עד כאן ציטוט.

מה אפשר לומר? לא נראה שהכנופיה עם שלל כיתבי האשמה פעלה במרץ ציוני רב כדי להגשים את חזון המדינה. האם ההנהלה החדשה תשכיל להשיב את האומה לנתיבה?

חשוב לשמור על תקווה, במיוחד כשהעתיד אינו ידוע או חלילה מעורר דאגה קלה. האמת היא שאין שום סיבה לחוש חרדה, שכן הכל ברצונה של השכינה, ולנו ממילא אין הרבה השפעה.

צריך לנסות כל מה שאפשר, אבל גם לקבל את המציאות והתוצאה בשלווה. יש עוד ברירה? הרי גם אם נזעק או נתלונן בתפילה זכה לא בטוח שהשכינה העסוקה מייד תשמע או תשלח ישועה דחופה.

קישור למגילת העצמאות


ניתן להגיב למאמר הזה בתחתית העמוד, בצורה מכובדת ובהתאם למדיניות האתר

דר' רון קראוס

בהכשרתו דר' רון קראוס, יליד 1961, הוא פסיכולוג קליני מומחה עם רישיון בארץ ובארה"ב. רון כתב שני ספרים בנושא טיפול נפשי ברשת בהוצאה האקדמית אלסוויר, ונבחר לנשיא האגודה הבינלאומית לבריאות נפש ברשת לשנים 2003-4, הוא העורך של הקוד האתי לטיפול ברשת, כתב טור שבועי בידיעות אמריקה, במדור ניו ג'רזי, למשך שנתיים. פרסם 4999 מאמרים בבלוג בשם- תיקון עולם בקפה נקודה דה מרקר, שנסגר, ולימד 15 שנה באוניברסיטת פיירלי דיקינסון, במטרופוליטן קמפוס, עד שנת 2014. דר' קראוס שב ארצה עם משפחתו כדי להיות קרוב לאמו ואחיו, ז"ל. היום הוא עובד עם משפחות שכולות בעבור משרד הביטחון, ובזמנו הפנוי עורך את עיתון ברשת נקודה קום

2 thoughts on “שלום ושוויון הם החזון לציון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן