ווינדוס 11: תאריך שחרור, מה חדש וכל מה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים על המערכת הדשה

ווינדוס 11: תאריך שחרור, מה חדש וכל מה שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים על המערכת הדשה

חברת מיקרוסופט אישרה לפני כמה ימים כי אחד העדכונים החשובים ביותר של Windows בעשור האחרון יגיע. מאז השמועות והתיאוריות לא נפסקו, ונראה שהכל מעיד על כך שהחברה עובדת למעשה על חלונות 11.
הגרסה הבאה של Windows, שעד כה דיברו עליה כפשוטה Windows 10 Sun Valley, יכולה להיות גרסה חדשה של מערכת ההפעלה. לעת עתה נצטרך להמתין עד ה –24 ביוני, התאריך בו מתכננת מיקרוסופט לחשוף את אותו דור חדש של Windows ולספר לנו מה העתיד למערכת. עם זאת, ישנם כמה דברים שאנו יודעים:

מה יהיו החידושים העיקריים של Windows 11?
בין אם מדובר על Windows 11 ובין אם על Windows 10 Sun Valley, מיקרוסופט מדברת על התחדשות חזותית נהדרת של Windows זמן רב. עד כה הצלחנו לאשר כמה שינויים חזותיים ופונקציונליים עליהם עובדת מיקרוסופט:

  • גופן ברירת מחדל חדש: בדיוק כפי שהושק לאחרונה סקר לקהילה כדי לעזור בבחירת גופן חדש ל- Office לאחר 15 שנות שימוש בגופן בשם קליברי, מיקרוסופט גם אישרה כי גופן ברירת המחדל של Windows ישתנה בקרוב.
  • צבעי אייקון תיקיות חדשים: סמלי התיקיות הראשיים של Windows המפורסמים בצהוב מכיוון שרוב האנשים מתחת לגיל 40 מחזיקים בזיכרון יהיו כעת צבעוניים ובעלי אופקי.
  • להתראות לאייקונים של חלונות 95 ו- XP: סוף סוף המערכת תתחיל להיפטר מכמה סמלים ישנים ומיושנים שהיא כוללת מגרסאות ישנות יותר.
  • אייקונים חדשים: יהיו גם אייקונים חדשים ליישומים קלאסיים שונים כגון פנקס הרשימות המוכר לכולנו

  • הקצוות המעוגלים חוזרים לאופנה: עם הגרסה הבאה של חלונות הכל סוף סוף יפסיק להיות מרובע ושטוח.
  • תפריטים צפים חדשים: תפריטים צפים מרהיבים שיהיו להם גם קצוות מעוגלים.
  • התאמה אישית של שולחנות עבודה וירטואליים: אנו יכולים לשנות את הרקע של שולחנות העבודה הווירטואליים בנפרד בכדי להפריד בין אזורי העבודה שלנו.
  • סייר חלונות בעיצוב פחות “צפוף” המותאם בצורה טובה יותר למסכי מגע.
  • אפליקציות קלאסיות שיעודכנו ללא תלות במערכת ההפעלה ויהיו בחנות מיקרוסופט.
  • מסוף Windows חדש אשר יותקן כברירת מחדל: מה שמוכר לנו יותר כשורת הפקודות הישן עובר הליך שדרוג ויתמוך הדברים רבים כגון:PowerShell ושורת הפקודה בכרטיסיות שונות.

  • חנות אפליקציות חדשה: בחנות האפליקציות של Windows יש הרבה מה לשפר, והחברה מתכננת לפתוח את חנות מיקרוסופט לכל האפליקציות והמשחקים, אפילו תכניות .exe קלאסיות.
  • אפליקציות חדשות ומשופרות שהותקנו מראש: האפליקציות שמגיעות כברירת מחדל ב- Windows 10 מעולם לא היו פופולריות במיוחד, ומיקרוסופט הקימה צוות חדש כדי לחדש אותן לחלוטין.

מהו תאריך השחרור של Windows 11?
לעת עתה אין תאריך מדויק, אך חלונות 10 21H2, שהיא באופן רשמי הגרסה הבאה של המערכת ועמק השמש המיוחל של חלונות 10, אמור להתפרסם בסתיו 2021.

מיקרוסופט כבר אישרה כי עדכון זה מייצג את אחת הגדולות בעשר השנים האחרונות של Windows, כך שאם בסופו של דבר זה יהיה Windows 11, אנו יכולים לצפות לכך בסביבות ספטמבר-אוקטובר של אותה השנה. נדע עוד ב 24- ביוני הקרוב במהלך האירוע של מיקרוסופט בו הם הבטיחו לנו מידע נוסף.

אילו מכשירים יהיו תואמים ל- Windows 11?
לצערנו אין לנו מידע מדויק על שאלה אך למרות הספק כרגע אנחנו יכולים רק להניח שאם המחשב שלכם תואם ל- Windows 10, סביר להניח שהוא יתאים גם ל- Windows 11. מחוץ לזה, התאימות למכשירי ARM הייתה משהו שהיה צפוי ל- Windows 10X, אבל עכשיו כשהיא הייתה בוטל ופונקציותיו Windows הבא יירש אותם, נצטרך לחכות לחדשות נוספות ממיקרוסופט בנושא.

 

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן