לאחר שנתיים ענקית הטכנולוגיה “גוגל” נזכרת להזהיר את לקוחותיה מפני ארבע אפליקציות זדוניות

לאחר שנתיים ענקית הטכנולוגיה “גוגל” נזכרת להזהיר את לקוחותיה מפני ארבע אפליקציות זדוניות

אתר המידע בנושא אבטחת סייבר של Malwaretes הזהיר היום 14-11-2022 מפני אפליקציות שונות שהיו זמינות בחנות האפליקציות של גוגל, והורדו ליותר ממיליון מכשירים.
המכשירים אליהם האפליקציות הורדו נדבקו בסוג של תוכנה זדוניות שממלא מכשירים במודעות קופצות מסוכנות. היום, כעבור שנתיים גוגל אימתה את המידע.

האפליקציות הזדוניות נשארו בחנות האפליקציות של גוגל מספר ימים גם לאחר פרסום התחקיר, אך הוסרו מאז”.
האפליקציות שזוהו בדו”ח אינן זמינות יותר ב-Google Play והמפתח של האפליקציות הללו הודח” מהרשת, מסביר דובר גוגל.

שימו לב: אם אתם מאותם הגולשים שהורידו את אותם אפליקציות זדוניות, הסכנה עדיין מרחפת מעליכם.
וזאת למרות שהאפליקציות כבר אינן זמינות להורדה. ולכן משתמשים שהתקינו אותן בעבר עדיין יידבקו בתוכנה הזדונית. כדי לנקות את הטלפון מהאפליקציות המסוכנות האלה, עליכם לבצע הסרה של האפליקציות באופן ידני.

ארבע האפליקציות שזוהו כזדוניות היו ממפתח בשם Mobile apps Group והן כדלקמן:
Bluetooth Auto Connect
Bluetooth App Sender
Mobile transfer smart switch
Driver Bluetooth Wi-Fi USB

שימו לב: לאפליקציית Bluetooth Auto Connect לבדה היו יותר ממיליון הורדות והיא התארחה ב-Google Play במשך שנתיים לפחות ללא מפריע.

לדברי החוקרים של גוגל האפליקציות הללו אינן גורמות לבעיות בהתחלה, ולכן קשה יותר לזהות את גורם הבעיה. אך לאחר שעברו כמה ימים או יותר ממועד ההורדה הבעיות מתחילות.
זה כרוך בהפצצת קורבנות במודעות קופצות שמגיעות עם קישורים זדוניים. לאחר פתיחת חלון קופץ אחד תחול הפוגה קלה במשך שעה-שעתיים לכל היותר, ואז המודעות חוזרות לקפוץ ולהופיע על מסך הטלפון של הקורבן ללא הפסקה.

זה מתבטא בכך שהאפליקציה פותחת שוב ושוב כרטיסיות בגוגל כרום ומציגות קישורי פרסום, אשר מנסים לייצר קליקים לשם הכנסה פרטית של התוקף, להלן מפתח האפליקציות.

חשוב לדעת: גם אם הקורבן לא משתמש בטלפון שלו באופן פעיל, הקישורים והחלונות ימשיכו להתרוצץ ברקע, מה שיאט את מכשיר הסלולר ויגרום לסוללה להתרוקן במהירות.

בנוסף, בשל הטכנולוגיה המתוחכמת של האפליקציות תהיה להם היכולת להפנות את המשתמש לאתרי פישינג כדי לגנוב את המידע הפרטי של המשתמש. אך חברת הסייבר MalwareBytes טרם הצליחה לאמת את החששות הללו.

טיפ לעתיד: כאשר אתם מתכננים להוריד אפליקציה, תשימו לב להערות ולתגובות של המשתמשים אשר כבר הורידו והשתמשו באותה אפליקציה.

במקרה של אפליקציות זדוניות אלו, היו תלונות רבות של משתמשים מרחבי העולם על כמות החלונות הקופצות והמודעות שהאפליקציה הביאה למכשיר שלהם. אך כאמור כל העניין טופל בצורה סופית רק לאחר כשנתיים בהם האפליקציות הורדו בזה אחר זה אל מיליוני מכשירי אנדרואיד.

מענקית הטכנולוגיה גוגל טרם נמסר תגובה רשמית.

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן