רוסיה מבודדת יותר מ-80 מיליון מאזרחיה

רוסיה מבודדת יותר מ-80 מיליון מאזרחיה

רוסיה הבטיחה וגם קיימה את הבטחתה לחסום את אינסטגרם בכל שטחה. רגולטור התקשורת במדינה, Roskomnadzor, הודיע ​​על הצעד ביום שישי האחרון, בתגובה להחלטת פייסבוק לאפשר הודעות בכמה מדינות התומכות באלימות נגד רוסיה וחייליה, במסגרת המלחמה באוקראינה.

כניסת הצעד לתוקף אושרה ביום שני האחרון על ידי שירות הניטור באינטרנט GlobalCheck, מה שמצביע על כך ש”פלטפורמת המדיה החברתית אינה נגישה יותר לאוכלוסיית המדינה. צעד זה עשויי להשפיע על 80 מיליון אנשים.

התראה של 48 שעות בלבד
Roskomnadzor הבטיחה ביום שישי האחרון שהיא תיתן פרק זמן של 48 שעות למשתמשים “להעביר את התמונות והסרטונים שלהם לרשתות חברתיות אחרות, ולהודיע ​​לאנשי הקשר ולמנויים שלהם”, לפני שתגביל לחלוטין את הגישה לאינסטגרם. כתוצאה מכך, משפיעים רבים נפרדו מהפלטפורמה בסוף השבוע ועודדו את העוקבים שלהם לעקוב אחריהם בשירותים אחרים.

בעוד שרשתות וירטואליות פרטיות (VPNs) הן משאב רב ערך לעקוף מגבלות אינטרנט כאלה, הרוסים ממשיכים להיות מבודדים יותר ויותר מהעולם החיצון. המדינה אסרה לחלוטין את פייסבוק לאחר שהגבילה אותה באופן חלקי, תוך שהיא מציינת יותר מ-20 מקרים של “צנזורה” ו”הגבלות” על התקשורת הנשלטת על ידי המדינה.

על פי עמוד Roskomnadzor המפרט את הצעדים שנקט הגוף עבור פלטפורמות אינטרנט, חסימת אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר על ידי רוסיה נתמכת על ידי סעיף 15.3 של החוק הפדרלי על מידע, טכנולוגיה של מידע והגנה על מידע.

חקיקה זו הייתה במוקד של מחלוקת חופש הביטוי כאשר היא התקבלה ב-2016 וב-2017 כאשר הממשלה הורתה לספקי VPN לחסום אתרים באופן אוטומטי. מדובר בתקנה המאפשרת להגביל כל אתר אינטרנט שהפר את עקרונות היסוד של תנועה חופשית של מידע”.

הניתוח של Statcounter מאפשר למדוד את היקף החסימות ברוסיה. זה מצביע על כך שעד פברואר 2022, פייסבוק הייתה הרשת החברתית השנייה בשימוש, עם נתח שוק של 17.35%, ואחריה יוטיוב (15.22%), אינסטגרם (14.08) וטוויטר (12.6). אך עדין במקום הראשון הייתה VKontakte, פלטפורמה המכונה “פייסבוק רוסית” (21.86%).

כעת נותר רק לחכות כדי לגלות לאיזו פלטפורמה חברתית הרוסים יהגרו. רבים השתמשו ברשתות החברתיות הנ”ל לא רק כדי להיות בקשר עם אנשים אחרים, לקבל מידע ולחלוק את דעתם, אלא גם כדי לקדם את העסקים שלהם או לייצר הכנסה כמשפיעים. בינתיים אפליקציית המסרים של מטה, WhatsApp, עדיין עובדת בארץ.

נשמח לדעתכם על כל האמור בכתבה זו.
בצורה ראויה מכובדת ונאותה (כאן בתחתית המאמר).

מצאתם טעות בכתבה?
אל תהססו ליצור עמנו קשר

אליאור סרור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן